І сама, як мати, є прикладом цьому. Її 4-річний син займається як у художньому відділі музичної школи, так і хореографією, й вона переконана, що дітей не можна примушувати до участі у гуртках, але коли у них є потяг, то необхідно всіляко підтримувати своє чадо. Мати маленького Ніколки розповідає, що після занять емоціям сина немає меж.
Як з’ясувалося, це не одиничний випадок. Викладач художнього відділу Ганна Качан зазначає, що у неї з 18 вихованців є два хлопчики по чотири роки і обох звати Ніколками на прізвища Гастелло та Качан, а також дві шестирічні дівчинки – Аня Щербина та Катя Драчевська. Педагог стверджує, що остання – не подитячому самостійна учениця, і разом з тим всі дітки надзвичайно здібні та обдаровані. На запитання чи не важко працювати з маленькими обдаруваннями, з усмішкою відповідає, що з ними навіть цікавіше, бо у такому віці діти все засвоюють через гру.
– Маленьким потрібно дати можливість самостійно вибрати, що малювати, але разом з тим необхідно виконати навчальну програму, – каже пані Ганна. – А програма в художніх класах досить серйозна. Сюди входять такі предмети, як малюнок, живопис, підготовка до конкурсів та виставок, композиція, скульптура, декоративно-ужиткове мистецтво, початковий курс образо творчого мистецтва.
Маленьких діток батьки приводять на заняття і там сидять з ними. Для матері Ніколи Качана гурток сина – це робоче місце і тому все легко поєднується. А чим під час занять займається мати іншого Ніколки – Гастелло?
– запитую у викладачки. У відповідь вона бере з підвіконня тканину і розгортає.
На ній бісером вишита ікона, хоч робота ще не завершена, але перелив бісера на сонці захоплює. Картина грає кольорами на сонячному промінні. Отакі у нас на Бершадщині творчі сім’ї.
Поки син опановує ази художнього мистецтва, мати також віддається творчості.
Єдина проблема, з якою доводиться зустрічатися батькам всіх вихованців художньої школи – фінансова.
Бо коли купити гуаш чи акварелі батьки ще можуть собі дозволити, то інші техніки малювання є досить дорогими. Але і тут є вихід із ситуації. Наприклад, щоб мати можливість навчити дітей техніки малювання пером, купили один комплект на всіх, і під час занять групами кожен отримує можливість спробувати цієї техніки.
Головне, що у дітей є талант і величезне бажання малювати. Не вірите? Завітайте на виставку робіт молодих обдарувань – деякі картини вразять не тільки технікою виконання, але й сюжетним наповненням.
Володимир ЛІЩУК