Але як ми ставимось до нації та шануємо годувальницю?
Ось приклади. З 2003 року ЗАТ «Бершадьмолоко», використовуючи 11,28 га землі промисловості на території Флоринської та Джулинської сільських рад, не заплатило до бюджету жодної копійки орендної плати за землю, не уклавши договору оренди до цього часу. Сплачується тільки земельний податок. Керівник у 2006-му та 2008 р. притягувався до адміністративної відповідальності.
З 2004 р. ТОВ «РегВін-Агроресурс» на території Джулинської сільської ради використовує 4,71 га із земель промисловості. До цього часу договір оренди не укладено, орендна плата не сплачується. Керівник підприємства у 2008-му та 2009 р. притягувалась до адмінвідповідальності.
Протягом 8 років Агропромкомбінат «Бершадь» не уклав договір оренди за використання земельної ділянки площею близько 2 га, відповідно орендна плата не поступала.
На території Красносільської сільської ради 4 землекористувачі з 2003 р. використовували 13 га земель сільськогосподарського призначення. До бюджету не надійшло жодної копійки.
Протягом двох років використовується одним із підприємств на території Джулинської сільської ради земельна ділянка промисловості площею 2,1 га колишньої джулинської перевалки райспоживтовариства. Технічна документація відсутня, договір оренди теж, до бюджету не поступила жодна гривня.
Протягом трьох років не сплачувалась орендна плата за землю власниками Красносільського цукрового заводу.
Думаю, прикладів достатньо. А тепер запитання: «Так з якого це краю навіяли нам кризу, хто це зробив так, щоб державна скарбниця не дораховувалась кругленької суми?».
А скажіть, будь ласка, імперіалісти з якої країни навчили наших «ефективних» власників набувати право власності на земельні ділянки – безоплатно – за рішенням третейських судів, як це було зроблено на території Чернятської сільської ради, де власник ТОВ «Надбужжя Плюс» заволодів безоплатно 48 га земель сільськогосподарського призначення (не сільгоспугіддя) під господарськими дворами. Аналогічні випадки виявились і на території Великокиріївської сільської ради.
І все пройшло. Ніхто з влади не забив тривогу. А ті, кому за статусом необхідно було звернутись з позовом до суду, і не здогадались це зробити, поки прокуратура не зацікавилась. Щоправда, справа поки що не знайшла свого логічного завершення.
За останні два роки дещо наведено порядок в укладенні договорів оренди за використання земельних ділянок водного фонду, але як можна пояснити, що М. А. Борисюк та В.В. Резнік на території Бирлівської сільради (за межами населеного пункту), СФГ «Троянда» на території Джулинської сільської ради, В.С. Савченко на території Лісниченської сільради сплачують за земельні ділянки водного фонду від 1 до 2 га по 300 грн., а О.Ф. Пилипишин, М.Г. Олійник (Війтівська
сільська рада) від 12-10 грн., О.Б.
Марчук (Тирлівська
сільська рада) 99,45 га – 100 грн., а за водойму 2 га – 50 грн.? Хто дозволив таке і хіба це не політика подвійних стандартів в земельних відносинах?
Аналогічна ситуація і з оплатою користування на умовах оренди земель сільгосппризначення. Договором оренди землі від 4 січня 2000 р.
О.В. Сікорському (на території Тернівської сільської ради) передано в оренду на 49 років 36 га земель запасу по 30 грн. за 1 га. ПП «Лідія» використовує по договору оренди землі від 2.04.2004 р. терміном на 10 років 34 га земель запасу з орендною платою 90 грн. за 1 га. А громадянину Видайку на умовах оренди передано в користування 50 га земель резервного фонду на 20 років при орендній платі 90 грн. за 1 га. Мабуть, Тернівська
сільська рада самодостатня і в неї вистачає коштів для розв’язання соціальних проблем?
З’являються нові форми зловживань із землею, наприклад, передача безоплатно у власність окремим громадянам земельних ділянок для житлової та громадської забудови, які фактично є землями загального користування, які не можуть передаватись у власність, підпільне використання кар’єрів для видобування місцевих корисних копалин.
Розповсюджена порочна практика передачі в оренду сільсьгосподарським підприємствам земельних ділянок, які фактично є переоформ - леними, але вважаються, як невитребувані частки (паї), що через певний термін не дає можливість громадянам отримати орендну плату за їх використання За результатами перевірок дотримання вимог земельного законодавства по виявлених порушеннях та вжитих заходах адміністративного впливу до розпорядників землями за межами населених пунктів та в межах них, голові райдержадміністрації та сільським головам у 2009 р. було направлено з Держземінспекції у Вінницькій області 41 клопотання по усуненню порушень земельного законодавства, які в більшості залишились без реагування. До суду не надійшло жодного позову про відшкодування втрат за користування земельними ділянками без укладення договорів оренди. Недоотримані до бюджету кошти є кому підрахувати? Хто за це відповість?
Викладений мною перелік проблем далеко не вичерпаний, тому вважаю за краще, нехай над ними помізкують, як кажуть в народі, ті, хто несе відповідальність за організацію та використання всього комплексу робіт, пов’язаних з наданням, використанням та охороною земель. Тоді отримаємо відповіді на всі запитання, в тому числі на основне: «Чи маємо ми право так ставитись до основного національного багатства, що перебуває під особливою охороною держави?»
Анатолій ГОНЧАР, депутат районної ради.