Про це постійно піднімають питання на сходах громадян чи зборах, або ж в листах до районної влади та редакції, жителі
Кидрасівки,
Вовчка,
Хмарівки,
Дяківки,
Тирлівки та інших сіл. Маршрутів значиться в графіках до таких населених пунктів чимало, однак виконуються зазначені рейси, на жаль, дуже рідко. В основному – в базарні дні, і то об'єднані, із заходом одночасно в декілька протилежно розташованих сіл, що спричиняє незадоволення пасажирів, особливо ветеранів. Викликає нарікання і технічний стан автобусів, які експлуатуються вже давно.
– З такою ситуацією ми не можемо більше миритися, – заявив під час обговорення даного питання на ініційованому ним зібранні голова районної ради М.Г. Бурлака. – І хоч об'єктивних причин цьому немало, все ж вихід має шукати насамперед керівництво пасажирського автопарку, яке займається в районі цими перевезеннями. Якщо вихід ним не буде знайдено, то залучатимуться для цього інші перевізники.
Доповідаючи про нинішню ситуацію, директор АТП 10527 В.Т. Яновський зазначив, що причиною цьому є незрозуміла державна політика в проведенні приміських автобусних перевезень. Так, з ростом цін на пальне та запчастини, а ще із збільшенням кількості пільгових пасажирів, які мають право на безкоштовний проїзд, внутрішньорайонні маршрути стали збитковими. Це унеможливлює придбання сучасних машин та виконання усіх рейсів. До речі, підкреслив Володимир Тимофійович, управлінню транспорту обласної державної адміністрації слід надавати приватним перевізникам не лише високоприбуткові маршрути до Вінниці та інших великих міст, а й допомагати належному внутрірайонному сполученню та перевезенню пенсіонерів також за їх участю. Адже компенсація, яку виділяє держава автобусному парку для перевезення пільговиків, покриває лише частину затрат.
Аргументація керівника справедлива, тим більше якщо враховувати, що на інші райони, навіть значно менші, компенсації з області йдуть чомусь більші. Може знову так діють за багаторічним принципом: "
Бершадь багата, то нехай шукають вихід, а ми підтримуватимемо бідніші райони". Щось подібне ми вже бачили з газифікацією та іншим. Тим більше, що в районі все ж зберігся пасажирський автопарк, автобуси якого доставляють людей в різні регіони, тоді як в багатьох районах вони взагалі перестали існувати.
Начальник управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації Н.І. Чорнобай зауважила, що суму компенсації автопідприємству на перевезення пільговиків їм доводять "зверху", тож треба туди надсилати підприємству свої обґрунтовані розрахунки на збільшення. Разом з тим, водії автобусів не ведуть належний облік перевезення пільговиків, який необхідно удосконалити. Тож, насамперед, слід наводити порядок в цьому, тому що приватним перевізникам, в разі їх безкоштовного обслуговування пільговиків, також будуть компенсовуватися затрати.
Звичайно, пересічному жителю району від таких обгрунтованих причин невирішення цієї проблеми не легше. Навпаки, він в праві очікувати на поліпшення ситуації. І тут влада має діяти рішуче. Саме так звучав головний підсумок зібрання, зроблений М.Г. Бурлакою. Тож в зв'язку з приходом в АТП 10567 одеського інвестора, керівник району висловив вимогу якнайшвидшого оновлення парку машин і збільшення внутрішньорайонних рейсів. Якщо цього не буде зроблено, то до цієї роботи залучатимуться інші перевізники.
P.S. Обнадійлива інформація надійшла від керівника пасажирського автопарку В.Т. Яновського. Щойно інвестором перераховано кошти на покриття першого двадцятивідсоткового кредиту в банку для придбання 7 мікроавтобусів "Еталон". Перших два вже надійшли і проходять передексплуатаційну підготовку у Вінниці. Всі машини будуть використанні на внутрішньорайонних перевезеннях.
Крім того, на правах оренди, віддається по одному маршруту власникам багатомісних "бусів", які прямуватимуть на Київ, Вінницю та Одесу.
Планується, за його словами, виділення державою на наступний рік кожному пільговику "на руки" певних коштів – компенсації для здійснення автобусних поїздок по району, тож тоді вони також будуть оплачувати свій проїзд готівкою.
Чи сприятимуть всі ці заходи вирішенню даної проблеми – покаже час.
Павло БАЙДАЛЮК.