– Олександре Валентиновичу, читачам районної газети цікаво буде дізнатися про використання водного фонду, оплату за це у Бершадському районі.
– У нашому районі є 108 водних об’єктів, з яких відсотків 80-85 використовуються. Від решти орендарі з тих чи інших причин відмовилися.
Щодо орендної плати за це, то за 2013 рік орендарі розрахувалися стовідсотково і немає ніякої заборгованості. Звичайно, у межах і згідно із законами, які тоді ще діяли. Кошти від водних договорів надходять в обласний бюджет.
– А як буде тепер, із змінами у законодавстві?
– Як тільки був прийнятий закон про аквакультуру, змінився і порядок реєстрації водних ресурсів. Договори на їх використання тепер також реєструються у державного реєстратора. Якщо раніше відповідні погодження можна було пройти у Вінниці, то тепер вони видаються департаментом у Києві. Відповідно і більше документів потрібно для цього зібрати. Це нормативно-грошова оцінка, і договір на гідроспоруду, експертна оцінка тощо. Розповідаючи про це, веду до того, що орендарі повинні розуміти, який шлях їм потрібно буде пройти для того, щоб працювати у правовому полі – укласти водний договір, мати дозвіл на спецводокористування. Зрозуміло, що на оформлення документів збільшилися і витрати. Якщо успішним бізнесменам це по кишені, то дехто іще подумає чи не краще залишити цей бізнес.
– Якою ж все-таки сьогодні є процедура укладання договору на оренду водних об’єктів (за межами та у межах населених пунктів) при теперішньому законодавстві?
– Орендар звертається із заявою про укладання такого договору до департаменту екології та природних ресурсів Вінницької ОДА. До заяви додаються договір оренди земельної ділянки водного фонду, технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди земельної ділянки водного фонду (до 2004 року), або проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду, кадастровий план земельної ділянки водного фонду, акт визначення меж земельної ділянки в натурі, технічна документація із нормативно-грошової оцінки земельної ділянки водного фонду, договір оренди гідротехнічної споруди.
Департамент екології та природних ресурсів ОДА, сільська, селищна, міська ради звертаються до проектних організацій за розробкою паспорта водного об’єкта. Після розробки цього паспорта Департамент екології та природних ресурсів ОДА звертається до Басейнового управління водних ресурсів (БУВР) Південного Бугу для здійснення аналізу матеріалів та до Держвод агенства України за погодженням паспорта.
Після погодження паспорта Басейнове управління річки Південний Буг встановлює режим водного об’єкта та надає його департаменту, який готує проект Договору оренди водного об’єкта. Цей проект департамент екології та природних ресурсів ОДА направляє до БУВР Південного Бугу для його аналізу та до Держводагенства України на погодження. Після цього погодження договір підписуєть ся директором департаменту, і орендар подає його на державну реєстрацію, після якої складається акт приймання-передачі об’єкта оренди.
– Які із верств населення користуються пільгами при укладанні і реєстрації договорів?
– Можливо, хтось і вважатиме це несправедливим, але новим законодавством ніяких пільг ні для кого не перед бачено. Жодних знижок не передбачено і на оформлення документів, хоч хтось оформлятиме їх на лічені гектари, а хтось на десятки і сотні.
Таким чином, хоч і дешева, як кажуть, рибка, та дорогою у кінцевому підсумку може бути з неї юшка.
За детальнішими роз’ясненнями звертайтеся за телефоном 067-432-82-00.