Приємно відзначити, що успішно завершився опалювальний сезон 2010-2011 рр., який наше підприємство провело досить успішно: температурний режим у квартирах споживачів в цілому було витримано, про що свідчить відсутність скарг та нарікань споживачів.
Основним постачальником тепла є центральна міська котельня, якій уже більше 20 років, а також 3 малих котельні, обладнання яких уже давно є застарілим і вимагає негайних ремонтів та реконструкцій, адже наші котельні єдині в області, які працюють на твердому паливі – вугіллі, і якість наших послуг прямо - пропорційно залежить від показників якості вугілля.
Нарахування населенню за теплопостачання в минулому вже опалювальному сезоні проводилось за тарифом, затвердженим рішенням Бершадської міської ради №108 від 3.11.2008 року, в розмірі 264 грн. за 1 Гкал і 3,96 грн. у місяць протягом року за 1 м2 опалювальної площі, що не відповідає собівартості послуг, а покриває фактичні витрати лише на 30%, так як фактична собівартість 1 Гкал за І квартал 2011 року склала 706,26 грн., а тому є необхідність до початку опалювального сезону 2011-2012 рр. переглянути і підвищити тарифи для населення.
Хотілося б зазначити, що установи і організації сплачують 100% собівартості послуг, причому заборгованості перед нами не мають, так як всі платежі проводять вчасно.
Всі (за виключенням двох) багатоповерхові житлові будинки обладнані засобами обліку теплової енергії (лічильниками), тому нарахування проводяться лише у зимовий період. А от при підготовці до опалювального сезону на наші рахунки кошти майже не надходять, а в цей час на котельнях проводяться ремонтні роботи і необхідно закуповувати матеріали та комплектуючі запасні частини, працюють люди, яким ми зобов’язані виплачувати заробітну плату.
Окрім теплопостачання ми забезпечуємо обслуговування житлового фонду Бершаді. На нашому утриманні і обслуговуванні перебуває більше 60 будинків, в яких в середньому по 3 під’їзди.
Працівниками ЖКГ систематично виконуються роботи по обслуговуванню внутрішньобудинкової системи електро-, водо- і теплопостачання та водовідведення житлових будинків. Проводиться вивезення рідких нечистот із вигрібних ям будинків, що не підключені до центральної каналізації.
На закріплених прибудинкових територіях працюють 12 двірників, які підтримують у належному стані свої ділянки.
Шість раз на тиждень від житлового фонду вивозиться тверде побутове сміття, яке розміщується на сміттєзвалищі, що розташоване на території Флоринської сільської ради. За розміщення 1м3 твердих побутових відходів, відповідно до укладеного договору з Флоринським КП «Обрій», з 1.02.07 р. Бершадське ЖКГ сплачує 5 грн.
Щомісячно згідно з показниками побудинкових електролічильників ЖКГ сплачує кошти Бершадським ЕМ за використану електроенергію на освітлення сходових кліток та підвальних приміщень багатоповерхових будинків (в зимовий період використання електроенергії складає 16 тис. кВт/год у місяць, а в літній сезон близько 10 тис.
кВт/год у місяць).
При нарахуванні плати за утримання будинків та прибудинкових територій населенню багатоповерхових будинків застосовуємо тариф, затверджений рішенням №183 від 22.11.2007 року Бершадської міської ради, в розмірі 0,53 грн. за 1м2 загальної площі житла в місяць протягом року. Але у зв’язку з тим, що подорожчали матеріали та паливо-мастильні матеріали, збільшується тариф на електроенергію, зросла мінімальна заробітна плата, затверджений тариф не відповідає собівартості згаданих послуг і не покриває фактичних витрат, що призводить до збитків у діяльності, а тому не виключена можливість, що тариф також буде переглянуто в сторону збільшення.
Однією з проблем, яка є у ЖКГ, це недостатність кваліфікованих працівників: майстрів, слюсарів, зварювальників та інших спеціалістів, в деякій мірі з тієї причини, що заробітна плата на підприємстві виплачується із запізненням. А причиною браку коштів є заборгованість населення за комунальні послуги, яка складає 582,9 тис. грн., в тому числі опалення – 423 тис. грн., обслуговування – 159,9 тис. грн.
За літній період будемо продовжувати практику попередніх років підготовляти і передавати на розгляд суду справи про стягнення боргу за житлово-комунальні послуги, і уже разом з сумою боргу людям додатково доведеться сплачувати державне мито та судові витрати.
Підсумовуючи вище наведене, хочемо звернутися до усіх споживачів з проханням добровільно розрахуватися за спожиті житлово-комунальні послуги, так як брак коштів є однією з причин того, що із запізненням проводяться ремонти по підготовці котельні до роботи в наступному опалювальному сезоні і невиключено, що у зв’язку із значною заборгованістю населення ми взагалі не встигнемо підготуватись до початку опалювального сезону.
Борис ТРЕЙГЕР, начальник житлово-комунального господарства.