На знімку: начальник центру поштового зв’язку №7 Л.М. Бучек. Фото автора.
– Леоніде Марковичу, які зміни в діяльності підприємства відбулися останнім часом?
– Реформи в країні торкнулися і галузі поштового зв’язку, де проводиться оптимізація поштової мережі в сільській місцевості. Так, з дванадцяти центрів поштового зв’язку в нашій області після укрупнення залишилося сім. З першого грудня минулого року сортувальну дільницю у нас скорочено, тепер сортуванням займаються в обласному центрі. Скорочено деякі дільниці з доставки пошти у відділеннях зв’язку (де їх було п’ять – тепер чотири), в результаті чого збільшилося навантаження на листонош. Загалом торік у нас вивільнено 21 працівника. Крім того, раніше наші поштовики п’ять разів на тиждень доставляли пошту, тепер так її доставляють лише в населених пунктах, де більше 2000 громадян, якщо до 2000 – чотири рази, до 500 – тричі на тиждень.
– Нині стрімко розвиваються інформаційні технології, тож, мабуть, з’являються і нові види послуг для населення і організацій?
– Ми постійно розширюємо автоматизовані робочі місця наших працівників, прагнемо впроваджувати нові види послуг поштового зв’язку. Окрім традиційної обробки та доставки адресатам поштових відправлень, приймаємо всі види комунальних платежів, зокрема, й плату за послуги Укртелекому, за землю тощо.
Серед нових послуг – «Єдиний електронний квиток» (замовлення перевезення пасажирів залізничним, автобусним та авіатранспортом), «Кур’єрська доставка» (доставка поштових відправлень фізичним та юридичним особам), пересилання пріоритетних поштових відправлень, термінові перекази з SMSповідомленнями. Надаються також послуги з доставки товарів, замовлених за каталогами, з продажу електронних ваучерів і кодів поповнення рахунків абонементів операторів мобільного зв’язку та інші. Крім того, поштовики продають товари повсякденного вжитку, доставляють населенню пенсії та соціальну допомогу. Правда, з березня нинішнього року одержання соціальних допомог частково здійснюється через банківські установи. Але громадяни мають можливість самі обирати найбільш зручний для себе спосіб їх отримання, і, я переконаний, це питання найближчим часом владнається.
– Кілька слів, будь ласка, про умови праці поштовиків.
– Робота поштовиків за нинішніх умов непроста і дуже важлива, адже від неї чималою мірою залежить зв’язок сільських жителів із навколишнім світом. Доставка пенсій та соціальних допомог часом пов’язана із небезпекою нападу зловмисників, а складні погодні умови, відсутність на деяких вулицях освітлення, поганий стан доріг та бродячі собаки іноді призводять до травматизму. Ще не кожна листоноша забезпечена велосипедом. Сумки у листонош важкі, адже доводиться й торгувати товарами першої необхідності. Бракує коштів для зміцнення матеріальної бази центру поштового зв’язку.
Однак, незважаючи на всі ці труднощі, поштовики справляються зі своїми завданнями завдяки тісній співпраці з ра - йонною та місцевою владою, керівниками підприємств, організацій та установ.
– Нещодавно розпочалася передплата на періодичні видання на друге півріччя нинішнього року. Як вона проходить у нашому районі?
– Передплатна кампанія у нас завжди проходить на високому рівні. Наше підприємство займає лідируючі позиції не лише з економічної діяльності, а й по передплаті на періодичні видання. В центрі поштового зв’язку організовано пункт передплати, у кожному відділенні є відповідні каталоги, листоноші теж вже активно займаються оформленням передплати. Хотілося б, щоб люди були більш заможні і мали можливість передплачувати не одне, а кілька улюблених видань. Хоча передплата завершується у червні, краще не баритися і оформити її завчасно.
Василь ВЕРБЕЦЬКИЙ