– Наскільки в середньому зросла вартість передплати на періодичні видання?
– Передплата і доставка вітчизняних періодичних видань на 2006 рік проводиться за тарифами, затвердженими наказом Державного комітету зв’язку та інформатизації України від 21.09.2001 року № 142 «Про затвердження тарифів на приймання й доставку вітчизняних друкованих видань за передплатою», а також відповідно до Закону України «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів». Вартість передплати зросла приблизно на 10-20 відсотків в залежності від видання. Скажімо, вартість передплати на газети «Урядовий кур’єр» і «Голос України» практично не змінилася, вартість передплати на комплект «Вінниччини» на шість місяців виросла з 28 грн. 60 коп. до 32 грн. 20 коп., «Подолії» – з 32 грн. 40 коп. до 39 грн. 24 коп., «Бершадського краю» – з 12 грн. 90 коп. до 15 грн. 90 коп. Це пов’язано, насамперед, з подорожчанням паперу, енергоносіїв, підвищенням зарплати тощо.
– Чи існують якісь пільги при передплаті газет і журналів для певних категорій населення?
– Поки що не передбачено ніяких пільг, але у розпалі передплати, як правило, кожна редакція якимось чином намагається збільшити кількість своїх передплатників. Буває, що вони роблять знижки для тих, хто передплачував видання попередніх півроку, або ж для певних категорій населення – студентам чи інвалідам, ветеранам. Потрібно слідкувати за ходом передплати, можливо, і будуть якісь цікаві пропозиції.
– Леоніде Максимовичу, для того, щоб оформити передплату на улюблену газету або журнал, не обов’язково йти на пошту?
– Звичайно, ні. Передплата приймається у кожному відділені поштового зв’язку, у кожному населеному пункті, листоношами, громадськими розповсюджувачами преси, у трудових колективах, таких як лікарня, медичний коледж, відділ освіти тощо. Згодом ми організуємо виїзні робочі місця на великих підприємствах, в установах і навчальних закладах, для того, щоб приймати передплату у населення за місцем роботи чи проживання у зручний для людей час.
– До речі, чи будуть проводитися традиційні конкурси на звання «Кращий листоноша-розповсюджувач періодичних видань», «Краще відділення поштового зв’язку»?
– Обов’язково. Крім того, що ми самі матеріально стимулюємо працівників за приймання передплати, редакції газет, зокрема, «Бершадський край», «Вінниччина», «Подолія», теж організовують свої конкурси. Наприклад, минулого разу перемогу у конкурсі листонош виборов Леонід Косюк із
Крушинівки, який організував передплату 89 примірників районки, а кращим відділенням поштового зв’язку визнано Флоринське, яке очолює Надія Дмитрівна Зуб. Тут було оформлено передплату на друге півріччя поточного року на п’ятсот примірників «Бершадського краю». Звісно, переможцям вручено грошові премії. Матеріально стимулюють працівників за приймання передплати своїх видань і обласні газети.
– Жителям міста сподобалася акція «День передплатника», яку було проведено на друге півріччя поточного року. Чи плануєте провести її тепер?
– На згадану вами акцію ми виділили двісті гривень на призи для передплатників, «Бершадський край» – передплату п’яти примірників газети для найактивніших передплатників, долучилися до цієї акції і обласні видання. Це трохи стимулювало наших громадян, тож ми плануємо провести «День передплатника» і в ході цієї кампанії.
– Читачі звернули увагу, що тиражі деяких видань у вересні зросли у декілька разів, зокрема, тираж «Сільських вістей» з півмільйона екземплярів виріс до півтора мільйона. Як це пояснити?
– На «Сільські вісті» в нашому районі традиційно багато передплатників, останнім часом до чотирьох тисяч. Крім того, Соціалістична партія України ще допомогла оформити передплату двох тисяч примірників до кінця року для своїх активістів, малозабезпечених громадян. Напевно, і інші видання знайшли можливість допомогти людям з передплатою, тому і збільшилися їх тиражі.
– Леоніде Максимовичу, які видання користуються найбільшим попитом серед читачів нашого району? Яке місце в цьому так званому рейтингу займає «Бершадський край»?
– Протягом останніх чотирьох років ми впевнено займаємо перше місце в області по передплаті і третє в Україні серед сільських районів. Загалом на друге півріччя 2005 року нами передплачено 34130 примірників видань. Серед самих видань лідирує, безумовно, районна газета «Бершадський край», яку передплатили майже вісім тисяч громадян. На другому місці стабільно «Сільські вісті» – передплату на друге півріччя поточного року оформлено в районі на 5860 примірників. Далі йдуть «Порадниця», «Вінниччина», інші обласні видання.
– Леоніде Максимовичу, що ви порадите передплатникам?
– Не чекати грудня, не зволікати з передплатою на улюблену газету чи журнал, адже цілком можливо, що вартість передплати може зрости. Хочеться, щоб обов’язково хоча б одне якесь видання потрапляло у кожну домівку. Особливо раджу передплачувати газету «Бершадський край», адже саме завдяки їй можна дізнатися про події у районі, прочитати про людей, які працюють чи живуть поруч з тобою. Та й обласні видання читати і цікаво, і корисно. До речі, у нас з нового року буде запроваджено шестиденну доставку кореспонденції (нині п’ятиденна), так що газети і журнали доставлятимуться вчасно.
– Дякую, Леоніде Максимовичу, за цікаву розмову. Щиро бажаю вам і колективу успіхів, і щоб наступного року хоча б одна газета чи журнал надходили у кожну домівку.
Вів розмову
Василь ВЕРБЕЦЬКИЙ,
м.
Бершадь.