Не викликає сумнівів, що певні негативні фактори протягом досить тривалого часу впливали на розвиток нашого суспільства і в значній мірі тепер ускладнюють процес побудови в Україні правової держави. Тим часом, орієнтація на формування і розвиток правової держави обумовлена об'єктивними потребами суспільного і політичного розвитку, цілями і задачами утвердження принципів свободи і права у всіх сферах життя суспільства і держави.
Правова держава передбачає наявність і належне функціонування відповідної системи контролю за дотриманням законів. Держава завжди повинна мати відповідний вплив на розвиток основних суспільних процесів. З цією метою державні органи мають одержувати інформацію про реальний стан справ, аналізувати розвиток подій і, при необхідності, впливати на їх розвиток. Тобто, держава у властивих їй формах, використовуючи відповідні прийоми і методи, контролює і направляє розвиток суспільних відносин.
Одним з найважливіших інструментів реалізації цієї важливої державної функції виступає прокуратура, що покликана стежити за виконанням, однаковим розумінням і застосуванням законів, сприяючи тим самим боротьбі з правопорушеннями.
Прокурорський нагляд є однією з форм державної діяльності, мета якої — забезпечення точного і однакового розуміння і застосування законів. Прокурорський нагляд здійснюється Генеральним прокурором України і підпорядкованими йому прокурорами. Прокурорський нагляд має широкі межі, тобто поширюється на всі міністерства, відомства, органи місцевого самоврядування, підприємства та організації. Прокуратура здійснює нагляд і за тими органами і організаціями, які самі в межах своєї компетенції здійснюють контроль за законністю. Прокурорський нагляд носить загальнодержавний характер. Він не зводиться до будь-якої однієї галузі господарства або управління (на відміну від контрольної діяльності того чи іншого міністерства) і не обмежується будь-якою територією, а поширюється на всі відомства і на всю територію України і його дяльність із запобігання і протидії корупції ґрунтується на принципах:
- верховенства права;
- законності;
- комплексного здійснення правових, політичних, соціально-економічних, інформаційних та інших заходів;
- пріоритетності запобіжних заходів;
- невідворотності відповідальності за вчинення корупційних правопорушень;
- відкритості та прозорості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
- участі громадськості у заходах щодо запобігання і протидії корупції, державного захисту осіб, які надають допомогу у здійсненні таких заходів;
- забезпечення відновлення порушених прав і законних інтересів, відшкодування збитків, шкоди, завданої корупційним правопорушенням.
Відносини, що виникають у сфері запобігання і протидії корупції, регулюються Законом України «Про засади запобігання та протидії корупції», іншими законами і міжнародними договорами України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, а також прийнятими на їх виконання іншими нормативно-правовими актами.
Дія цього Закону та передбачені ним обмеження поширюються на всіх осіб, визначених суб'єктами відповідальності за корупційні правопорушення.
Старший державний виконавець ВДВС Бершадського РУЮ А.І.Варгоцький