На допомогу таким батькам, як ми, приходить дитячий садок, адже запас елементарних відомостей, інформації, уявлень і вмінь, надбаний у дошкільному віці, слугує передумовою засвоєння предметів, які вивчаються в школі.
Вихователі на заняттях вчать дітей малювати, ліпити із пластиліну, тим самим готуючи руку малечі до письма. Вони також знайомлять вихованців із цифрами, найлегшими обчисленнями, азами математики. Логічні задачі, загадки розвивають мислення, а розучування віршів та пісень допомагають тренувати пам’ять. Обов’язковим є і щоденне спостереження за природою: зміною пори року, погодою, птахами, рослинами.
Моя донька здивувала мене знанням назв планет, про які розповідала вихователька на занятті, на якому мова йшла про космос. Проводяться й екскурсії майбутніх першо - класників до школи, що дає змогу допитливим п’ятирічним дітям побачити з середини ще незнайоме їм шкільне життя.
Ще одним засобом для полегшення підготовки дитини до першого класу є так звані суботні школи, які зараз практикуються у багатьох навчальних закладах, зокрема у нашому місті. Майбутнім першокласникам пропонується відвідувати школу щосуботи протягом 10 тижнів. Заняття проводяться тут в ігровій формі, організовуються невеличкі спортивні змагання. Граючись, діти звикають до шкільних умов, до учителя, ровесників. Суботня школа має на меті підготувати дитину до сприйняття знань, полегшити її адаптацію у шкільному середовищі, створити атмосферу радісного очікування вступу до першого класу, а також допомогти батькам у вихованні їхніх донечок і синочків. І вчителі початкових класів нашого міста роблять для цього усе можливе!
Наостанок хотілося б сказати про те, що батьки вдома теж мають займатися зі своєю дитиною. Майбутнім першокласникам корисно ліпити з пластиліну чи солоного тіста, вирізати з паперу, нанизувати бусини на нитку, складати конструктор, розфарбовувати. Все це стимулює розвиток дрібної моторики, що допоможе підготувати руку до письма. Читайте своїм дітям, розучуйте скоромовки, вірші.
Це тренує їхню пам’ять, мислення, увагу та мовлення. Нехай у майбутнього першо - класника буде певне доручення (наприклад, поливати квіти). Це розвиває самостійність, відповідальність. Намагайтеся частіше приділяти увагу своїй дитині, цікавитись її вподобаннями. І найголовніше – радійте навіть невеликим успіхам своєї малечі, частіше хваліть її, адже гармонійний розвиток дитини можливий лише в умовах спокою, безпеки та любові.
Олена РОМАНЧУК, м. Бершадь.