Мене, як випускницю і як лідера учнівського самоврядування, зацікавило питання: «А чи знають учні нашої школи, хто такі діти з особливими потребами?». З цією метою нашим педагогом-організатором Л.Т. Криворуцькою була створена і розповсюджена анкета, що відображає цю проблему, і діти 9-11 класів дали на неї відповіді.
Результати анкетування виявили, що молодь правильно розуміє значення цього вислову. Незначній частині учнів вже навіть доводилося допомагати таким дітям. На запитання: «Чи взяли б ви на роботу людину з особливими потребами?» більшість учнів дали ствердну відповідь. Але були й такі, які, відповідаючи на запитання, казали, що не взяли б на роботу таку людину, мотивуючи це тим, що для таких людей мають бути створені спеціальні умови для реалізації їх потреб.
Опитані були одностайні в тому, що для дітей з особливими потребами потрібно створювати і запроваджувати різні гуртки, і що більшість таких дітей потребують не стільки матеріальної, як моральної підтримки.
Різні відповіді ми отримали і на запитання: «Чи вважаєте ви за необхідне проведення в школі виховних заходів, присвячених проблемам дітей з особливими потребами?». Одні відповідали, що потрібно, а інші казали, що не потрібно зайвий раз нагадувати цим дітям про свою відмінність від інших. Але саме цим діти і відрізняються від дорослих, що не вміють приховувати свої думки. Тому я звертаюсь до громадськості свого села і району і хочу сказати, що дитина – це та ж сама людина, що й доросла, тільки маленька. А дитина з особливими потребами, виходить, ще й слабка, безпорадна без нашої допомоги, підтримки та прикладу... Для того, щоб зрозуміти дитину, осягнути її мудрість і глибинне розуміння світу, дорослому доводиться вставати навшпиньки. Я, як лідер учнівського самоврядування, прошу вас стати навшпиньки й прислухатися до того, що говорять вам ваші діти.
У свою чергу, я створила і ввела в дію проект, що так і називається: «Діти з особливими потребами серед нас: за і проти». Сподіваюсь, що це допоможе віднайти моральні пріоритети нашого суспільства.
Людмила РУДКІВСЬКА, лідер учнівського самоврядування Баланівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.