Із доповіддю по першому питанню – «Про хід виконання комплексної програми захисту населення і територій Бершадського району у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 20082012 роки» – виступив перший заступник голови райдерж - адміністрації, голова районної комісії з питань техногенноекологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Вадим Оркуш. Він, зокрема, відзначив, що ця програма прийнята з метою поліпшення роботи по напрямках, які потребують фінансування. Причому суми коштів на кожен із планових заходів намічалися мінімальні. Загальні видатки на період дії програми обмежено сумою у 85 тисяч гривень з районного бюджету, або по 17 тисяч в рік. Найпродуктивнішим був перший рік дії програми. А далі посилилися кризові явища як на глобальному, так і на районному рівні. І кроки по виконанню програми були малоефективними, а чотири звернення про фінансування не були задоволені.
Нині виконання програми майже повністю загальмоване. З 2009 року згадана програма не включена до переліку програм, що фінансуються з районного бюджету. Лише у першому півріччі 2009 року на 12-ій сесії районної ради 5 скликання внесено зміни до програми, її доповнено пунктом про надання одноразової нецільової допомоги громадянам, які постраждали (зазнали збитків) внаслідок ліквідації надзвичайної ситуації, шляхом надання субвенцій сільським та міській раді. Сума складає 50 тисяч гривень за весь період дії програми.
Із запланованих заходів постійно виконуються ті, що стосуються питань всебічного аналізу стану захисту населення і територій, вони систематично розглядаються на нарадах при голові райдерж - адміністрації, пропонуються для розгляду на колегіях РДА.
Проведено документальні та організаційні зміни в системі оповіщення спеціалізованих служб, розроблено паспорт ризику виникнення надзвичайних ситуацій в районі. На його основі підготовлено плани реагування сил і засобів цивільної оборони на 19 прогнозованих надзвичайних ситуацій. Щорічно відділ з питань надзвичайних ситуацій готує по 4-5 публікацій відповідної тематики для районної газети.
До населення доводиться інформація різнопланового характеру у вигляді плакатів, листівок, інших форм друкованих матеріалів.
Ініційовано проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони – протирадіаційних укриттів.
Незважаючи на те, що балансоутримувачам таких укриттів направлено вже близько десятка вказівок, роз’яснень, нагадувань та методичних розробок з цього питання, вони не поспішають виконувати цю роботу. Згідно з розпорядженнями уряду і обл - держадміністрації з цих питань, голову райдержадміністрації зобов’язано вжити заходи щодо технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони як об’єктів нерухомого майна, що перебуває у сфері управління.
У нинішньому році дещо поліпшено виконавчу дисципліну по навчанню на обласних курсах фахівців у сфері цивільного захисту, однак деякі керівники підприємств, установ та організацій, окремі сільські голови ухиляються від виконання розпоряджень голови облдержадміністрації з цього питання.
Щодо роботи спеціалізованих служб цивільної оборони району, то стан справ тут не був належним через недобросовісне ставлення з боку керівників цих служб. Березнева комплексна перевірка стану цивільного захисту району інспекцією МНС України висвітлила всі ці недоліки, і було поставлено завдання усунути їх до вересня нинішнього року. Система цивільного захисту на районному рівні – це передусім чітка, професійна і злагоджена робота спеціалізованих служб цивільної оборони на кожній ділянці роботи.
Завдання, які ставляться перед транспортною службою, не може виконувати комунально-технічна, а ті, що ставляться перед службою медицини катастроф, не виконуватиме служба торгівлі і харчування. Тобто, якщо якась одна із служб не спрацювала, то провалиться район у цілому. Про те, як ми можемо спрацювати, покаже контрольна перевірка МНС України у вересні ц. р. та практичні комплексні навчання і тренування, що їх проводитиме область у районі навесні 2012 року.
Негативним моментом є те, що програма практично не працює і не дає позитивного результату за напрямками поліпшення системи оповіщення керівного складу цивільної оборони району та населення, покращання матеріально-технічного забезпечення системи протихімічного та протирадіаційного захисту населення району, відновлення запасного пункту управління, оснащення оперативних груп РДА, забезпечення автономного резервного живлення для запасного пункту управління та штабів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій тощо.
На підставі викладеного в інформації доповідач зробив висновок: при всій правильності та логіці запланованих заходів фінансова складова питання є основним чинником, без вирішення якого позитивне завершення планових заходів «Комплексної програми захисту населення і територій Бершадського району у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2008-2012 роки» неможливе.
Він запропонував депутатам при голосуванні врахувати аналіз виконання програми та пропозиції до проекту рішення з цього питання.
Вадим Оркуш звернув увагу на те, що обговорюване питання раніше не стояло так гостро, як зараз. Це стосується організації безпечного відпочинку людей на воді в літній час. На жаль, ця робота органами місцевого самоврядування проводиться недостатньо. Немало людей гине на воді, у нинішньому році зафіксовано вже шість таких випадків. У багатьох сільських громадах так і не визначилися з місцями відпочинку. Не всі орендарі ставків виконують вимоги по облаштуванню таких місць, хоч про це прямо сказано в договорах оренди. Практично ніде в районі не побачиш таблички із забороною купатись у невизначених місцях. А питання дуже важливе, воно на контролі в голови облдержадміністрації.
Завершуючи інформацію, доповідач попросив депутатів виділити кошти для обладнання запасного пункту управління на випадок виникнення масштабних надзвичайних ситуацій та особливого періоду. У визначене для цього приміщення потрібно провести проводовий зв’язок, обладнати найпростішими меблями, виготовити необхідну документацію. Всі розрахунки, зразки згідно з методичними рекомендаціями МНС України є у відділі з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації. Справа – за фінансуванням. Через рік необхідно буде звітувати про виконання цієї комплексної програми і приймати нову, на наступних п’ять років. І буде дуже прикро, якщо використаємо текст і пункти нині чинної, а найбільш значними змінами будуть зміни термінів виконання.
В обговоренні інформації першим виступив начальник Бершадського районного відділу УМНС у Вінницькій області, підполковник служби цивільного захисту Олександр Гончарук. Він ще раз звернув увагу на необхідність належної підготовки до контрольної перевірки, що проводитиметься у вересні ц. р. А також розповів про змагання пожежних, що відбулися тиждень тому за участю колег із Польщі. Відзначив господарства, які приділяють особливу увагу пожежній безпеці, найперше, це ТОВ «Устянське», яке виставило підготовлену високопрофесійну команду, що по праву виборола перше місце. Гарна команда у ТОВ «Осіївське», «Явір-Агросервіс» з Поташні, Джулинського хлібоприймального пункту, Красносільського цукрозаводу… А завершуючи виступ, звернув увагу всіх тих, хто це повинен робити, на необхідності берегти життя і здоров’я людей, бо це найвища цінність.
Головний державний санітарний лікар району Наталія Губко у своєму виступі зупинилася на проблемах, з якими стикається санітарно-епідемічна служба у справах попередження надзвичайних ситуацій, розповіла про профілактичні заходи, що проводяться постійно. Особливу увагу служба звертає нині на ситуацію з холерою, що склалася в Маріуполі. Постійної уваги потребують стан водопостачання населення, якість питної води, адже в районі нині понад сім тисяч приватних криниць. Та й артезіанські свердловини не завжди відповідають санітарним вимогам. Потенційна загроза для населення – неправильне використання отрутохімікатів, забруднення ґрунту та інші фактори. Майже в кожному з об’єктів, зокрема, у сфері торгівлі та громадського харчування, які перевірила сан - епідслужба, виявлено порушення.
Депутат районної ради, заступник головного лікаря райлікарні Валентина Довгань проінформувала, що в районі сформована і діє медицина катастроф. До сьогодні цю службу очолював головний лікар райлікарні. Нині ці функції покладено на начальника відділу охорони здоров’я РДА. Далі Валентина Петрівна прозвітувала про сили і засоби медицини катастроф району, розповіла про організацію її роботи у випадку надзвичайних ситуацій.
Павло Марущак, депутат районної ради, директор ТОВ «Устянське», коротко зупинився на практичних кроках, що робляться в господарстві, яке він очолює. Цікавий факт: внаслідок реформування пожежна машина була передана на баланс сільської ради, але через те, що ні матеріальної бази, ні приміщення, ні фінансів для утримання рада не має, то згідно з домовленістю машина залишилася в господарстві. Її підтримують у належному стані і вона функціонує. До речі, кожен виїзд машини обходиться в 500 гривень. Але її дешевше утримувати, чим не мати. Як приклад, швидка ліквідація пожежі на свинофермі.
Із обговорюваного питання прийнято рішення з врахуванням доповнень та пропонованих змін, що прозвучали на засіданні президії райради і у виступах.
Далі депутати розглянули і прийняли відповідні рішення по таких питаннях: – Про внесення змін та доповнень до регламенту Бершадської районної ради 6 скликання; – Про затвердження розпоряджень голови районної ради; – Про внесення змін до статуту центру первинної медикосанітарної допомоги.
Сесія затвердила розпоряд - ження голови райдержадміністрації від 12 травня 2011 року про звільнення Цибулюка Андрія Яковича з посади головного лікаря комунальної установи «Бершадський ра йоннийцентр первинної медикосанітарної допомоги». Іншим розпорядженням голови РДА від 22 червня 2011 року на цю посаду призначено Брикулю Лілію Іванівну. Депутати одноголосно проголосували за затвердження цього розпорядження. Після цього голова районної ради М.Г. Бурлака привітав Лілію Іванівну і вручив їй букет квітів.
Інші питання, що їх розглянула сесія і прийняла по них рішення: – Про внесення змін та доповнень до районної програми газифікації на 2010-2011 роки; – Про внесення доповнень до районної програми розвитку територіальних громад району на 2010-2011 роки (із змінами); – Про програму підвищення енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів у районі на 20112015 роки; – Про програму забезпечення ефективної діяльності районної ради щодо виконання власних повноважень на 2011 рік; – Про програму поліпшення техногенної пожежної безпеки населених пунктів та об’єктів усіх форм власності, розвитку інфраструктури підрозділів пожежної охорони району на 2011-2015 роки; – Про програму організаційного забезпечення діяльності Бершадського районного суду на 2011-2015 роки; – Про внесення змін до ра - йон ної програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2008-2011 роки; – Про затвердження звіту про виконання районного бюджету за перший квартал 2011 року; – Про внесення змін до рішення 4 сесії районної ради 6 скликання від 30 грудня 2010 року «Про районний бюджет на 2011 рік» (із змінами) згідно з розпорядженнями голови райдержадміністрації.
У роботі сесії брав участь голова райдержадміністрації, депутат районної ради Олександр Снігур.