Шанують Віктора Васильовича за професійну майстерність, принциповість, людяність, енергійність та ентузіазм.
Поважають за уміння зрозуміти, дати слушну пораду, підставити у важку хвилину своє плече.
Нещодавно регіональна експертна рада при Департаменті освіти і науки Вінницької облдержадміністрації атестувала Бершадську ЗОШ №3 з відзнакою. Це єдиний освітній заклад району, який на сьогодні має найвищу оцінку. У цьому є, звичайно, і чимала заслуга нашого ювіляра!
Кореспондент газети поспілкувався з В.В. Оніщенком.
– У нинішньому навчальному році школа відзначила своє двадцятиріччя. Це невеликий проміжок часу для навчального закладу, щоб сформувати високопрофесійний колектив і досягти визнання не лише в районі та області, а і на всеукраїнському рівні. Як це вдалося?
– Звичайно, далося все це нелегко. Але бажання зробити школу конкурентоздатною на сучасному ринку освітніх послуг та створити всі умови для ефективного навчання і всебічного розвитку особистості кожного учня сприяло тому, що за короткий термін створено модель сучасного навчального закладу. Сьогодні ми маємо свою концепцію розвитку і статут, затверджену символіку, запроваджено шкільну форму, створено учнівське та громадське самоврядування. За роки роботи склалася ефективна система навчальної, виховної, методичної та науково-дослідницької роботи. У навчальновиховному процесі застосовуються нові педагогічні технології. Традиційною стала участь педагогів школи у Всеукраїнському конкурсі «Вчитель року» та регіональному «Творча скарбничка», створено систему роботи з обдарованими дітьми, з’явилась сучасна комп’ю - терна техніка. Звичним атрибутом шкільних кабінетів є копіювальна та аудіо- і відеотехніка. Тому невипадковим є те, що три роки тому школа стала лауреатом Всеукраїнської громадської акції «Флагман освіти і науки України» і нагороджена дипломом «За вагомий внесок у розвиток іміджу освіти і науки України». У закладі діють єдиний у районі Центр естетичного розвитку дитини та театральна студія «Гармонія».
У 2009 році школі, єдиній у районі, надано статус експериментального навчального закладу обласного рівня в рамках регіонального проекту «Педагогічний експеримент 2008-2012». За вагомий внесок у модернізацію національної системи освіти та участь у Міжнародній виставці «Сучасні навчальні заклади-2010» школа нагороджена дипломом Міністерства освіти і науки та Академії педагогічних наук України.
– Вікторе Васильовичу, для Вас, як для палкого прихильника спорту, невипадковим є те, що школа визначена базовою з проблем формування здорового способу життя. Яке місце займає проблема здоров’я дітей у роботі дирекції та педагогічного колективу навчального закладу?
– У нас розроблена та реалізується цільова програма «Здоров’я», в рамках якої діють чотири мініпроекти: здоров’я та фізична культура; психологічна служба – служба охорони психологічного здоров’я; шкільна поліклініка – центр здоров’я дитини; екологічна служба «Екосвіт».
Для організації спортивно-масової оздоровчої роботи в закладі створено найкращу в районі матеріальну базу: дві спортивних зали (ігрова та гімнастична), тренажерна зала, стрілецький тир, шкільний стадіон, майданчик для міні-футболу, майданчик зі штучним покриттям. Діє шість спортивних секцій, секція туризму, спортивна агітбригада «Зірки спорту». За 20 років існування 17 разів школа займала перше місце в районній учнівській спартакіаді.
Юні спортсмени неодноразово були переможцями і призерами всеукраїнських та обласних змагань. У 2006 році юнацька збірна школи з футболу стала чемпіоном України серед юніорів.
Ми неодноразово були переможцями обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу «Школа сприяння здоров’ю». У 2009 році стали переможцем його заключного – Всеукраїнського етапу. Наказом МОН молодьспорту України від 23.08.2012 року №945 школу визнано освітньо-інформаційним центром з розвитку Національної мережі шкіл сприяння здоров’ю та вручено відповідний сертифікат.
– Нині надзвичайно актуальною є проблема виховання національної еліти. Ваші міркування з цього приводу?
– За 20 років функціонування у школі склалася чітка система роботи з обдарованими дітьми. Наше завдання – дати можливість проявитись кожному. 405 із 640 учнів школи (63%) в минулому році були учасниками та переможцями різних інтелектуальних та творчих конкурсів, олімпіад, турнірів.
– Що Ви вважаєте найважливішим серед усіх досягнень?
– Як на мене, найважливішим здобутком є те, що ми стали школою, яку люблять діти. Люблять не за розваги і свята, на які багате шкільне життя. Учні люблять свою школу, як люблять найрідніших, бо з ними добре – добре бути почутим, коли тобі так хочеться розповідати, коли маєш друзів, коли можеш управляти своїм шкільним життям, коли слова, обіцянки, вимоги і поради педагогів не треба брати під сумнів, бо вони щирі.
Не менш важливим досягненням є тісна співпраця з батьками та громадськістю міста. Багато в чому з того, що маємо, школа завдячує саме батькам та меценатам.
Високопрофесійний колектив, що склався за роки існування школи, сповнений сьогодні амбітних планів, готовий до змін на краще. Я впевнений, що найсвітліші дні та інноваційні проекти ще попереду.