– Людмило Тимофіївно, наскільки освітні заклади готові до проведення занять? Які кошти були залучені для виконання ремонтних робіт?
– У всіх школах району до початку нового навчального року проведено поточні та капітальні ремонти, на які витрачено 444000 грн. Проведено капітальний ремонт дахів Флоринської на суму 26025 грн., Крушинівської – 14100 грн., Бершадської ЗОШ №2 – 15600 грн. та частини фасаду будівлі Флоринської ЗОШ на суму 50800 грн. До 1 вересня буде завершено капітальний ремонт опалювальної системи Красносільської школи, на який виділено 133500 грн.
До початку нового навчального року закуплено плити електричні для шкільних їдалень на суму 59150 грн., спортивний інвентар на суму 39500 грн. та меблі на суму 495000 грн.
– Чи існує проблема із забезпеченням учнів підручниками, посібниками? Як виконується програма комп’ютеризації шкіл?
– Учні шкіл району забезпечені підручниками на 102%, а першокласники, яких цього року очікуємо 547, – на 132%. До речі, для них вже отримано подарунки. В освітніх закладах проведено передплату на газети та журнали на друге півріччя. Словом, проблеми із забезпеченням учнів підручниками та посібниками не існує.
Проведена робота по забезпеченню навчальних закладів освіти комп’ютерною технікою. На даний час із 40 шкіл району 24 мають комп’ютерні класи (20 шкіл І-ІІІ ступенів та 4 школи І-ІІ ступенів (Дяківська, Крушинівська, Маньківська, Ставківська), у решті шкіл наявні поодинокі комп’ютери. За рахунок Міністерства освіти і науки України торік придбано 7 навчальних комп’ютерних комплексів (58 комп’ютерів).
У цьому році для оснащення кабінетів інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчальними комп’ютерними комплексами у межах субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам виділено 358,7 тис. грн.
У червні 2008 року за кошти Світового банку згідно програми «Рівний доступ до якісної освіти» Джулинська ЗОШ І-ІІІ ступенів отримала навчальний комп’ютерний комплекс у кількості 13 комп’ютерів.
На даний час 12 загальноосвітніх шкіл підключені до мережі Інтернет, вивчається це питання й в інших ЗОШ. З метою підключення загальноосвітніх закладів освіти до мережі Інтернет у 2008 році районним бюджетом передбачено 51,6 тис. грн.
– Немаловажні нині питання підвозу та харчування дітей. Як вони вирішуються?
– На харчування дітей в нинішньому році з місцевого бюджету виділено кошти в сумі 1350000 грн. На оздоровлення в пришкільних таборах використано 243000 грн. Вартість обіду для учнів 1-4 класів становить 2,5 грн., учнів пільгових категорій – 3 грн.
Підвіз учнів в Михайлівську та Баланівську ЗОШ здійснюється шкільними автобусами за рахунок коштів відділу освіти, в П’ятківську ЗОШ – перевізником за рахунок субвенції сільської ради. З 1 вересня здійснюватиметься підвіз учнів в Красносільську ЗОШ новим автобусом, який придбано відділом освіти по програмі «Шкільний автобус».
– Людмило Тимофіївно, Ви вже тривалий час працюєте на освітянській ниві, батьки Ваші були педагогами. Якою нині Ви бачите роль вчителя у суспільстві?
– У національній доктрині розвитку освіти й державній програмі «Вчитель» наголошується, що саме вчителю належить головна роль в освіті. Через діяльність педагога відбувається становлення громадян як особистостей і фахівців, зміцнюється інтелектуальний та духовний потенціал нації. Для одних освіта – це стандарт, для інших – шлях до успіху, для мене – це життя.
Щоб бути сучасним гарним учителем, на базі людських чеснот має звестися надбудова – це, насамперед, професійна компетентність, яка охоплює широку ерудицію, глибоке знання предмета, уміння практичного психолога. Однак, навіть володіючи такою базою, вчитель не може гарантувати виховання творчої особистості. Для цього він сам нею повинен бути.
Взяв інтерв’ю
Василь ВЕРБЕЦЬКИЙ.