Як не прикро, але про стихію 5 вересня не можу не згадати навіть у цей день. Нею завдано збитків на суму до півмільйона гривень.
Були відключені 232 підстанції, вимкнено 15 фідерів ліній 10 кіловольт. Вистачало обірваних дротів і повалених електроопор. Але вже за чотири дні вдалося відновити основні лінії та подати напругу населенню і на підприємства.
На ліквідацію наслідків буревію, крім восьми наших бригад, було залучено по одній ще й із Тростянецьких і Теплицьких електромереж, яким вдячні за виручку. Щоб якнайшвидше відновити всі пошкодження, працювали з шостої години ранку до десятої-одинадцятої вечора.
Звичайно, збитки могли б бути набагато меншими, якби населення з розумінням ставилося до нас і не висаджувало дерева попід електролініями. Адже надалі це може позначатися ще й на якості напруги, яка подається.
Не обходиться без проблем.
Обленерго виконує наші заявки лише із врахуванням наявних коштів. Тому, переглядаючи наші плани на наступний рік, найперше звертаємо увагу, де ситуація найгірша. І це дає результати. Якщо раніше були скарги на якість напруги, то тепер їх немає. Якщо і з’являються, то причина вже зовсім інша. Населення купує дедалі більше електроприладів, споживання електро енергії зростає, а мережі, буває, на те не розраховані.
Щодо тарифів за використану електроенергію, то їх формує Національна комісія по регулюванню електро - енергетики. Діє відповідна постанова Кабінету Міністрів.
Тарифи зросли. Вищими вони стали через ріст цін на паливо для електростанцій.
Працювати з населенням взагалі складно. Якщо 250 споживачів (юридичних) обслуговує один інспектор, то все на контролі. Інша справа, коли контролер обслуговує їх до 1200, і у кожній із хат треба зняти показники, принести квитанції. До того ж промислових споживачів у Бершаді стало менше. Якщо раніше на них припадало до 45 відсотків використаної електроенергії, то тепер тільки 25 відсотків, решту споживає населення.
Якщо серед юридичних споживачів боржниками є лише водоканал і Бершадське ЖКГ, то серед населення щомісяця відключаємо за несплату більше сотні абонентів.
Але й у цьому випадку йдемо назустріч – складаємо угоди на реструктуризацію заборгованостей, хоч і це не завжди допомагає. Станом на 1 грудня населення заборгувало за електроенергію 153 тисячі гривень. Це хоч і набагато менше минулих років, нічого подібного не повинно бути взагалі.
Якщо електроенергія постачається своєчасно, то і платити за неї треба так само.
Уже четвертий рік вкладаємося у нормативи втрат. Але любителі скористатися нею поза обліком мають знати,що рано чи пізно це буде виявлено – методика дозволяє. За рік за вкрадену електроенергію було відшкодовано 600 тисяч гривень – плата нараховується у п’ятикратному розмірі.
Важливу ролі тепер відіграє економія енергоресурсів. Чи не краще замість того, щоб хитрувати, встановити нові сучасні прилади – як освітлення, так і опалення. Спеціалісти електромереж завжди порадять, що найвигідніше у тому чи іншому випадку.
У своїй роботі прагнемо керуватися правилом – споживач завжди правий, своєчасно реагувати на скарги, щоб вони не накопичувалися. Для цього сформовані відповідальні, спроможні впоратися з будьяким завданням, бригади.
Слід відзначити бригади Володимира Ланецького, Сергія Бугеренка, Володимира Зарічанського. Добре трудяться водії Валерій Немировський, Сергій Стебловськин, Віктор Мельниченко, Василь Чернега. Серед працівників контори назву бухгалтера Інну Бурлаку, в енергозбуті – Ярослава Богача. Серед технічного персоналу – інженера Ігоря Маніленка, інженера-програміста Олександра Мосендза, серед операторів – Дмитра Стойка, з інспекцій – Романа Килівника та Андрія Олійника.
Бажаю, щоб нам не доводили графіків відключень від електропостачання населення, а всім людям – тільки миру, добра і благополуччя.
Енергетики робитимуть усе можливе, щоб усім жилося комфортно, щоб світлою була кожна домівка.