На знімку: (в центрі) начальник Бершадського цеху комунікаційних послуг №2 І.І. Теслюк та електромеханік стаціонарної дільниці В.В. Сопінський. Фото Сергій КІСИКА
Працювати напряму, звичайно, буде краще, бо матеріали з Вінниці вже не «осідатимуть», не «губитимуться» десь на шляху до Бершаді, як це не раз мало місце раніше.
Тим більше, це важливо для такого району як наш, який по монтованій ємності майже такий як Чечельницький і Тростянецький разом взяті. Тому і кадрів після скорочення у нас залишилося більше. Певна складність полягає лише в тому, що при переході на дворівневу систему управління багато чого, як от здавати звіти тощо, доводиться розпочинати з нуля.
У технічному плані, на жаль, справи дещо гірші. Єдине, що нам вдалося у 2009 році, це розвивати широкосмуговий Інтернет. Телефонних номерів, через брак коштів, ми не додали, станцій, обладнання не міняли теж. Частину телефонних точок навіть довелося скасувати. Але через те, що більшість їх тепер встановлюють заради Інтернету, загальна кількість залишається приблизно на тому ж рівні.
Щодо швидкісного Інтернету, то перевага його в тому, що одночасно можуть працювати і телефон, і Інтернет.
Ще одна перевага – швидкість, яка дозволяє не тільки користуватися інформацією з Інтернету, а й відеозв’язком.
І це входить у єдиний тариф.
Скарг на незадовільну роботу телефонного зв’язку хоч і небагато, але вони є. Як може їх не бути, коли вже чимало років підряд матеріалами для ремонту мереж забезпечуємося незадовільно.
Прокласти нові лінії стало взагалі неможливо. Хоч всім відомо, що саме ми забезпечуємо каналами зв’язку мобільних операторів.
Чи не остерігаємося, що нас взагалі може витіснити мобільний зв’язок? Ні. Хоча б тому, що міжміські канали зв’язку з вежами зв’язку – Укртелекомівські. Мобільні оператори – це взагалі ніщо, якщо ми відключимо свої канали. Нічого тоді не будуть варті і мобільні вежі. Інша справа, що ніхто не знає про майбутнє, якщо Укртелеком продадуть.
А ще не всім відомо, що мобільним зв’язком у цивілізованому світі користуються тільки для того, щоб оперативніше відшукати абонента.
Розмовляють з ним, остерігаючись за власне здоров’я, із стаціонарного телефону.
Система обслуговування стаціонарних телефонів теж зазнала певних змін. Замість нашої довідкової служби, наприклад, діє централізовна у Вінниці. Тому тепер, щоб отримати якусь довідку, потрібно набрати номер 109 (безплатно). Якщо ж зв’язок пошкоджено, треба набрати номер 1508 і номер телефону, який перестав працювати. Заявки приймаються в автоматичному режимі, і тільки після цього через електронну пошту у район скидається наряд на виконання ремонту монтеру. Визначено, відповідно, і терміни виконання заявок. Однак з цим певною мірою поки що можуть виникати проблеми, бо монтерів – 18, а сіл у районі – 44.
Щодо розвитку зв’язку на перспективу, то у планах, хоч нікому невідомо про їх вирішення на практиці, щоб оптико-волоконні лінії зв’язку підвести у кожне село. Ось тоді Інтернетом сповна можна буде користуватися і в селах.
Однією з проблем бершадських зв’язківців є те, що абонементи, яких обслуговуємо, незадовільно за це розраховуються. Тільки за січень цього року заборгованість становила 40 тисяч гривень.
Через це ми не в змозі вчасно розраховуватися за електроенергію, матеріали тощо, що теж постає на заваді на шляху обслуговування населення.