Fridge magnet wooden gears

Автобуси менші, а користі більше

  • Подобається5Не подобається
  • 15 Січня 2010 р

Перед випуском на лінію: водій автобуса Павло Валерійович Невеличко (на знімку зліва направо), виконуючий обов'язки голови правління ВАТ «Бершадське АТП 10527» Володимир Леонідович Менюк і водій Володимир Григорович Бондар. Фото Сергія КІСИКА.

Послугами автобусного парку користуються майже всі жителі району. Тож, мабуть, і не змогли не помітити тих позитивних перемін, які сталися останнім часом у його роботі. Про них і піде мова у даному матеріалі, а заодно і про проблеми, які стають на заваді автоперевізникам.
Виконуючий обов'язки голови правління ВАТ «Бершадське АТП 10527» Володимир Леонідович Менюк розповідає, що дане автопідприємство одне з тих в області, які більш-менш збереглися, тож розпочинати йому довелося не на голому місці. А ще позитивним перемінам посприяла поява інвестора. Основним пакетом акцій тепер володіє Олександр Пилипович Шлапак і є головою наглядової ради. Саме завдяки його моральній та матеріальній підтримці – виступив гарантом – у минулому році взяли в кредит сім нових автобусів «Еталон», які нині працюють і на кредит, і на економіку підприємства. У планах було взяти, теж у кредит, ще десять таких машин, але банки перестали надавати кредити, і зробити це було вже неможливо. Придбати ж їх за власні кошти АТП теж поки що не в змозі.

Можливо, «Еталони» не зовсім і комфортні для перевезень, особливо міжміських, але вибір саме на них було зроблено тому, що коштували вони по 310 тисяч гривень, тоді, як автобуси підвищеної комфортності від 800 тисяч гривень і вище. На жаль, «Еталони» виявилися ще й не зовсім досконалими, і їх доводиться «доробляти», на що теж ідуть чималі затрати. На заваді ж заробіткам часто стають перевізники-нелегали, які працюють практично на себе. Транспортні ж засоби автопідприємства вважаються соціальними, і водії змушені працювати з пільговими категоріями пасажирів, яких в середньому по району задокументовано від 60 до 85 відсотків. Як приклад, було наведено випадок, коли з одного з сіл довелося везти 29 пільговиків і лише трьох пасажирів за гроші. Державою хоч і відшкодовуються на це витрати, але кошти на підприємство надходять із дуже великим запізненням, що теж створює певні проблеми.
Коли, наприклад, готувався цей матеріал, борг держави автопідприємству становив 105 тисяч гривень. А ще ж є міжміські пільговики. Згідно із законом, їх теж зобов’язані перевозити, але схему відшкодування за це державою так ще і не розроблено. Тому за 2008 рік заборгованість склала 119 тисяч гривень, за минулий – 225 тисяч. Таким чином, сума загальної заборгованості дійшла до 331 тисячі гривень, а звідсіля і проблеми. Заробітна плата працюючим хоч і виплачується, із її виплатою трапляються затримки.
Розпочинали ж господарювати по-новому з того, що почали пред'являти більш сер - йозні вимоги перед виїздом на лінії. З цією метою навіть замінили механіка. На якісно новому рівні запрацювала і медична служба перед випуском. Кажуть, про вживання спиртних напоїв на роботі, навіть серед ремонтників і сторожів, тепер тут і мова не йде. Таких звільняють, а заміну довго шукати не доводиться.
Починали також і з наведення порядку на території.
Здійснивши відповідний аналіз, влітку 2009 року списали і порізали дванадцять старих автобусів, за які тільки платили податки. Щоб відремонтувати їх, потрібні були дуже великі кошти. За виручені від металолому гроші здійснили ремонт офісу, навели порядок у боксах, поутеплювали брами, перекрили котельню, яка вже почала руйнуватися. Мають на меті осучаснити ще й приміщення, де тепер знаходиться диспетчерська та ще деякі служби.
Щоб на території був порядок, нанесли відповідну розмітку і закріпили її за окремими машинами та людьми.
У планах обладнати ще й мийку для автобусів. Причому, дуже багато тут робиться власними силами.
Упорядкували навіть набережну, де можна відпочити влітку. Відмовившись від водопостачання і відновивши власне, теж зекономили.
Повідключавши «лишніх» споживачів, домоглися економії і електроенергії, завдяки чому було створено моторний та токарний цехи. І можна було б ще чимало розповідати про переміни, які тут сталися.
Нарікань від пасажирів на роботу автоперевізників різко поменшало тому, що стали краще працювати з ними. Як і надходить скарга чи пропозиція – її глибоко вивчають, і якщо це виправдано, можуть відкрити маршрут у те чи інше село. В цілому ж більше доводиться працювати на перевезеннях у базарні дні, і жителі сіл повинні розуміти: якщо возити у всі інші дні повітря замість пасажирів, затрат на це нині не витримає ніяке автопідприємство.
Завдяки тому, що почали практикувати додаткові рейси, не скупчуються, практично, пасажири і на автовокзалах – ні у Бершаді, ні у Вінниці. Хоч за місткістю нові автобуси менші, користі, завдяки правильній організації їх роботи, стало більше. У автогосподарстві навіть є резервні машини, у підготовці яких матеріально зацікавили ремонтників. Замість того, щоб курсувати по району впорожні, як це було під час карантинних заходів, їх водії зайняті на додаткових роботах на підприємстві. Проте вони завжди готові вирушити в рейс, як тільки у тому виникне потреба.
107 працівників нараховується на цьому автопідприємстві, 42 машини. Як тільки було зроблено спробу працювати по-іншому, частина водіїв навіть не витримала і розрахувалася. Але це аж ніяк не зашкодило перевезти у минулому році більше мільйона 821 тисячі пасажирів і отримати доходів більше, ніж у 2008 році.
За словами В.Л. Менюка, щоб гроші за проїзд доходили до каси, на лінії за водіями почали здійснювати контроль. Крім автостанції, де видаються квитки, у кожного водія автобуса теж є сумка з ними, і вони зобов'язані їх видавати, а пасажири повинні їх вимагати. А ще кожному водієві доводиться план на кожний виїзд і маршрут, і його заробітна плата залежатиме від його виконання. Причому, все підраховано так, що їм вигідніше виконувати план, ніж покласти якусь копійку до кишені.
З практикою, коли водії самі купляли пальне, покінчили, хоч ламати цю систему виявилося дуже непросто. Як і з купівлею запасних частин.
Вже майже рік, як запасні частини в основному видаються.
Завдання водіїв лише виконувати плани і здавати виручку в касу.
Але знову ж таки ускладнює роботу ріст цін на пальне, запасні частини. А, піднявши плату за проїзд, можна позбутися і того пасажиропотоку, який є. Та й процедура ця складна, як і з відкриттям нових маршрутів.
Заслуговує на увагу і виправдовує себе практика омолодження колективу автопідприємства. Створено навіть резерв водіїв. Водії В.А.
Юрченко, О.Г. Дяченко із цього резерву прекрасно зарекомендували себе, як тільки їх взяли на роботу, а А.В. Гергелюка перевели навіть з водія на механіка по випуску. Гарно ставиться до обов'язків і В. В. Герасименко, який раніше був слюсарем, а тепер також перевозить пасажирів.
Досвід старшого покоління, звичайно, теж в особливій ціні. Зокрема водіїв П.В.Кравця, А.П. Чорнокульсь - кого, В.В. Шаповала, і перелік таких можна було б продовжити. Перевозити пасажирів – робота непроста, і не кожний з нею справиться. Однак на автопідприємстві, останнім часом, робиться все можливе, щоб вони почувалися комфортно.
Павло КУШПЕЛА.


Дивіться також в розділі  В громадах
» 16.06.2018 У день Святого Духа (28 травня) в Березівці урочисто відзначили десятиріччя з часу освячення сільського храму Івана Богослова.
» 16.06.2018 Депутат облради Володимир Зарічанський ініціював створення пам’ятника Кобзареві у рідній Війтівці. Погруддя генія літератури та пророка нації виготовляє відомий скульптор, народний художник України, доцент кафедри скульптури Харківської державної...
» 16.06.2018 Бершадська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини цього року визнана кращою у районі серед амбулаторій ЗПСМ. Із 2016 року очолює установу мудра жінка, знавець своєї справи, лікар вищої категорії Антоніна Іванівна Колесник. У медицині...
» 16.06.2018 Відділення невідкладної (екстреної) медичної допомоги (НЕМД) визнано кращим відділенням Бершадської ОЛІЛ. У більшій його частині проведено ремонти, які ще тривають.
» 16.06.2018 Заради дітей
» 16.06.2018 Краще відділення
» 16.06.2018 Згуртованість, професіоналізм, колегіальність та послідовність – головні критерії діяльності медиків району
» 15.06.2018 Спиртозаводу нема, а спирт виробляється
» 15.06.2018 Переможці 15 обласного конкурсу
» 08.04.2018 Ефективне реагування на надзвичайні ситуації
Всі статті розділу В громадах »
Цікаві фото
3 фото   
<b>Журналісти працюють і в свято</b><br />У понеділок з нагоди професійного свята &ndash; Дня журналіста &ndash; в редакції районки зібралися працівники...
3 фото   
<b>Символ єдності держави</b><br />На Бершадщині урочисто відзначили День Соборності України. З нагоди 96-ої річниці проголошення Акту Злуки Української...
2 фото   
<b>Найперше – здоров’я пацієнтів</b><br />Людмила Володимирівна Колесник – лікар загальної практики – сімейної медицини Бершадської амбулаторії ЗПСМ. Працює на...
7 фото   
<b>Є така річка в Бершадському районі</b><br />Для тих, хто ще&nbsp;не знає, нам до Ялти рукою подати. В&nbsp;селі М'якохід тече на перший погляд непримітний...
Всі фотогалереї »
Ми - пам’ятаємо - «Книга Пам’яті України» / П'ятківка
Лисиця Петро Іванович (1917) 1917 р., українець, селянин. Мобілізований в 1944 р. Рядовий. Помер від ран 02.05.44. Похов. Молдова.

З історії Бершаді
Незважаючи на труднощі першої мирної сівби, колгоспники докладали всіх зусиль, щоб виростити добрий урожай, потрібний фронту. Поля доводилося обробляти переважно лопатами, сіяти вручну, використовувати як тяглову силу корів. Але і за таких умов ланкова колгоспу ім. Воропшлова З. С. Дабіжа збирала високі врожаї кукурудзи — майже 50 цнт., цукрових буряків — до 300 цнт. з га. Партійна... Читати далі »



Останні новини
Може бути цікаво

Автобуси менші, а користі більше - В господарствах і громадах, селах Бершадського району та м. Бершадь - www.bershad.ua
Користувачі OnLine: 
Бершадщина  | Форуми  | Сторінками історії  | Літературна Бершадь  | Фотогалереї  | Новини  | Довідники  | Визначні місця  | У нас в гостях!  | Прогноз погоди в Бершаді  | Телефонні довідники
  • Продається будинок с. Чернятка. 35 соток, з усіма прибудовами: криниця, погріб, літня кухня з газом, будинок та времянка з газовим опаленням. Гарне місце. Ціни 3200 договірна.
    Продається будинок с. Чернятка. 35 соток, з усіма прибудовами: криниця, погріб, літня кухня з газом, будинок та времянка з газовим опаленням. Гарне місце. Ціни 3200 договірна.
    18.05.2020(063) 431-41-18
  • . Продам квартиру в місті Ірпінь, Київська область. 37 метрів, 16 000 у.о
    . Продам квартиру в місті Ірпінь, Київська область. 37 метрів, 16 000 у.о
    13.04.2020(067) 225-27-18
  • . Продаж одягу з Європи: Секонд хенд та нове.
    . Продаж одягу з Європи: Секонд хенд та нове.
    08.04.2020(096) 095-84-08
  • ДОСТАВКА:ОТСЕВА,ПІСКА,ЩЕБНЯ,,та інших вантажів до 8т.
    ДОСТАВКА:ОТСЕВА,ПІСКА,ЩЕБНЯ,,та інших вантажів до 8т.
    16.03.2020(098) 908-43-57
  • Продається тілна корова с.Бирлівка ціна договірна. тел 0960726720
    Продається тілна корова с.Бирлівка ціна договірна. тел 0960726720
    27.01.2020(068) 041-74-83
  • Продается дом с участком.(цена договорная) по адресу Виницька обл., Бершадськый р-н., с. Шляхова, вул. Дружбы 14.С общей площадью участка 25 соток
    Продается дом с участком.(цена договорная) по адресу Виницька обл., Бершадськый р-н., с. Шляхова, вул. Дружбы 14.С общей площадью участка 25 соток
    26.08.2019(097) 487-43-42
Всі оголошення Розмістити оголошення