У НАС НЕ НАЙГІРШЕ
Висловлювання на зразок цього, дедалі частіше, мабуть, можна буде почути у робітничому селищі. Бо чимало спеціалістів, всього до сотні працюючих, колишніх цукроварів, таки знайшли себе на новому виробництві. Наприклад, С.І. Кощеєв, колишній майстер газової печі, знову готуватиме об'єкт до пуску. У ремонтній майстерні господарює І.А. Немировський. Причому її потужності, а заодно і можливості, нарощено. Є кваліфіковані токарі, зварювальники, практично всі працювали на колишньому підприємстві. На сьогодні з впевненістю можна сказати: на його території вже не залишаться, як від деяких, тільки руїни. Тут знову починає вирувати життя. Якщо у пору ремонту на цукровому заводі були зайняті 250-300 чоловік, то навіть, якщо буде введено в дію лише основні проекти, потреба у них буде не меншою.
Чимало хто, мабуть, звернув вже увагу на осучаснений загальний вигляд головного корпусу, його пластикові вікна на верхньому поверсі. Саме тут розміститься основне виробництво, про яке годилося б, і це буде зроблено, вмістити окремий матеріал.
ЗАМІСТЬ ЦЕГЛИ – ГАЗОБЕТОН?
Кажуть, що генератором і провідником ідеї, він прямо живе нею, є заступник директора ПП "Автокрафт" В.І. Римар. За його словами, газобетон (ні в якому разі не плутати з пінобетоном, який зараз широко рекламується і продається) на сьогодні на другому місці після деревини по чистоті і екології. Це матеріал, який, як кажуть, "дихає" і не містить ніяких радіоактивних добавок. Досить легкий в обробці – можна різати ножівкою, стругати, забивати у нього цвяхи. Йому, як будівельному матеріалу, властива висока несуща здатність, теплопровідність, звукоізоляція, до того ж, має неабиякий естетичний вигляд.
Чи не найбільше застосовується в індивідуальному будівництві 2-3-4-поверхових будинків, котеджів. У багатоповерхівках використовується у перемішку із залізобетонними конструкціями, у каркасному будівництві, як наповнювач і звукоізолюючий матеріал.
Перегородки, перемички, балки, дорожні і тротуарні бордюри, словом спектр застосування цього матеріалу дуже широкий. Спорудження житла з нього значно прискорюється. Компоненти для виготовлення теж не проблема.
Впровадження у виробництво газобетону, мабуть, справедливіше було б вважати не тільки заслугою ПП "Автокрафт". Швидше всього йдеться про державну програму, направлену на енергозбереження. У Білорусії, наприклад, де більше 80 відсотків енергоносіїв постачаються із-за кордону, газобетон є чи не основним будівельним матеріалом. За своїми властивостями він на цілий порядок вище цегли, до якої настільки звикли у нас будівельники і на випалювання якої витрачається стільки вугілля.
До третини обладнання для його випуску вже виготовляється для Бершаді на заводах України. На 90 відсотків готова проектна документація всього виробництва.
Про строки введення його в дію наперед, кажуть, не прийнято загадувати. Однак за даними деяких достовірних джерел, експериментальний пуск заводу по випуску газобетону намічено на кінець нинішнього, або на початок наступного року.
На столі у директора приватного підприємства проект заміни покрівлі, і головний цех невдовзі набере сучаснішого вигляду. Відновлено систему його опалення, ведуться роботи по створенню відповідних побутових умов працівникам – з душовими кімнатами, санвузлами. Офісний поверх майже готовий.
На території заводу працюватимуть, вже навіть діють деякі інші підрозділи, які будуть зорієнтовані на підтримку основного виробництва. І як вже тут не відзначити, що треба ще відважитися, аби взятися за таку реконструкцію. Організувати подібне виробництво на голому місці, мабуть, було б набагато простіше.
СКЛАДОВІ КОМПЛЕКСУ
До речі, пластикові вікна верхнього поверху головного корпусу виготовлені у цеху, який розміщений тут же, на території. Сучасний дизайн, якість. Нещодавно цей цех забезпечив продукцією один із багатоквартирних будинків у Вінниці.
У райцентрі, звичайно, такі вже є, але ця майстерня, виявляється, є однією із складових цілого заводського комплексу, який у більш віддаленій перспективі повинен забезпечити усіма матеріалами, від початку того чи іншого будівництва, до його завершення. Так що діятимуть і інші цехи.
У колишньому складі мішкотари відкрився приватний магазин будівельних матеріалів, який має перетворитися у будівельний супермаркет. Один із його покупців В.Ф. Дем'янов (теж колишній цукровар) зробивши тут покупку, завітав вже вдруге. Цінами задоволений, бажав удачі.
У перспективі своє призначення матиме кожне приміщення, але обов'язково буде пов'язане з основним виробництвом. Все краще з будівель, які залишилися з минулого та позаминулого століть, тут хочуть зберегти.
Відновлено також роботу автопарку, у якому зараз зайняті до двох десятків працюючих. Бажаючі скористатися послугами по автоперевезеннях можуть замовити автомобіль за телефоном 2-16-45.
® ® ®
По ходу робіт, які вже ведуться, можна було зробити висновок: чимало планів і задумів у ПП "Автокрафт". По деяких проектах вже навіть готова документація.
Наскільки швидко втілюватимуться вони в життя, покаже, звичайно, час. Бо по-різному, буває, складаються обставини. А поки що дедалі більше стає для всіх зрозумілим, що тут не тільки підбирається команда професіоналів, а вже встигла навіть ділом заявити про себе.
Зрозумілим стає ще одне: програма, яку тут започатковано – не одного дня і року. Тож нехай якнайшвидше збуваються усі плани і задуми. Якщо вже немає цукрозаводу, не місце руїнам від нього у такому районі, як наш.
Павло КУШПЕЛА,
кореспондент газети.