Fridge magnet wooden gears

Бершадський аеропорт – єдиний такий в області

  • Подобається0Не подобається
  • 29 Серпня 2012, 09:00

Василь Юхименко цікавився аеропортами ще коли освоював радіооператорську справу. Не підозрював, звичайно, що це може стати визначальним при виборі професії. Під час служби в армії теж був радіотехніком, причетним до авіації, а мобілізувавшись, прилетів літаком у Бершадський аеропорт, в якому йому запропонували місце метеоспостерігача.

Це була старенька будівля з двома вагончиками біля неї – оце все, що було на аеродромі у Бершаді, де працював потім радіооператором. У 1976 році йому запропонували стати начальником.

Район був передовим, тож надумала влада розбудувати ще й повітряні його ворота. А щоб довго не гадати з проектом В.Ф. Темний – тодішній керівник району – запропонував оглянути приміщення аеропорту на його батьківщині в Тальному, що на Черкащині.

До розпоряджень «першого» тоді не прийнято було не дослухатися. Тож після оглядин підшукали подібний будинок у Бершаді, щоб побудувати такий ще і в аеропорту, доукомплектувавши його нагорі характерною скляною будовою.

Але хоч «перший» і схвалив все, без проекту не погоджувалася будувати жодна з будівельних організацій. І все ж відважилося керівництво міжколгоспного комунгоспу. Але на які гроші мали це робити? Позиція району була така: Вінниця продає квитки на авіарейси, тож нехай і будує. В області ж наполягали, щоб робили те власними силами.

Вихід, згадує Василь Пав - лович, був один – розпочинати будівництво за рахунок капітального ремонту старого приміщення. Це все так і проводили по документах, хоч насправді гроші використовували на нове будівництво. А цеглу, панелі звозили з колгоспів.

– Давай, Павлович, – щоразу підбадьорював другий секретар А.І. Гончарук, який був відповідальним за будівництво.

Перебиралися у нове приміщення, коли ще і сходів не було на другий поверх, теж у наказовому порядку. Бо якраз знайшовся покупець на старе – комунгосп.

За такий «подвиг», згадує В.П. Юхименко, можна було б і похвалити, а вийшло – навпаки. Передумовою тому стало те, що авіарейсів тоді було чимало, пасажири йшли, а зручності для них поки що були на примітивному рівні.

Серед пасажирів якось виявилася і дружина одного з перших керівників району, яка, мабуть, «доповіла» вдома, що їй довелося перетерпіти. Тож на найближчій нараді начальника аеропорту не тільки критикували, а ще й наступного дня завітав журналіст, який у статті «Будинок на пустирі» написав, що «влада турбується про пасажирів, а от начальник аеропорту не спромігся навіть організувати поливку дерев. А кружка, з якої пасажири мали пити воду, була прив’язана, мов у тюрмі. Годинник у залі очікувань теж показував правильно час тільки два рази на добу – його стрілки були зупинені на 12».

Насправді ж, Василь Павлович привіз тільки його циферблат, який одразу почепили, щоб хоч чимось прикрасити залу. А його механізм ще був у Вінниці. Садок теж тільки-но посадили, і деревця не встигли піднятися.

А от комісії з Вінниці все сподобалося і вона запропонувала розвиватися й далі.

І «дорозвивалися» до того, що, крім основних рейсів, дванадцять разів на день, з посадкою в Бершаді, виконувалися вони з Вінниці до Сімферополя, Одеси, Херсона-Скадовська, Миколаєва-Лазурного, ЗапоріжжяБердянська. Були рейси на Кривий Ріг та Жданов (тепер Маріуполь) і було кому літати.

Дуже багато літало санавіації.

З Бершаді кудись дістатися теж не було проблем – в аеропорт щогодини заїжджав автобус. Аеродром у Бершаді взагалі вважався, як запасний по лінії ЦО і на ньому мали будувати ще десятки стоянок, на що вже звозили матеріали. Але з розвалом Союзу змінилася і економічна ситуація – почали рости ціни на пальне, рахувати гроші стали й авіатори. Якщо раніше літали чітко по графіку, то потім почали впроваджувати об’єднані рейси – Вінниця-Бершадь-ЧечельникТростянець-Теплик. Аж поки не дійшло до того, що збирали пасажирів на один рейс мало не з половини районів області. Тож кому хотілося летіти замість 45 хвилин до Вінниці півтори години.

Під аеродром з самого початку було відведено 36 гектарів землі і він був квадратним. Але після того, як запланували приймати ще й літаки Л-410, довелося перепланувати його хоч і на вужчий, проте довший, щоб довшою була злітна смуга.

Але із загальним занепадом почало занепадати і це господарство. Можливо, са - ме тому, що Василь Павлович робить все, щоб на аеродромі і на сьогодні могли приземлятися літаки, він залишився єдиним діючим серед районів області. Хоч були охочі «прихватизувати» і його будівлі.

У свій час тільки через апаратуру в Бершаді диспетчер з Вінниці міг управляти літаками аж до Балти і Любашівки. Якщо колись тут було сім працюючих, то тепер тільки Василь Павлович.

Але надію, що роботу бершадського аеропорту буде відновлено, він ще не втратив.

Тепер його орендує приватна авіакомпанія «Юніан-Авіа» із трьома літаками сільськогосподарської авіації, які виконують роботи по всій Україні.

З відновленням в області санавіації, з першим її рейсом у Бершаді побував і губернатор області, який теж дав певну оцінку бершадцям за збереження аеродрому. Є авіакомпанія, яка не проти, щоб відновити авіаперевезення взагалі, як і охочі впровадити тут парашутний спорт. Інтуїція ж В.П. Юхименка, який все життя працює на аеродромі, підказує: обов’язково знайдеться інвестор, який посприяє відновленню діяльності аеропорту у Бершаді.

Павло КУШПЕЛА


Дивіться також в розділі  Цікаво
» 17.06.2018 Амброзія полинолиста – однорічна яра рослина, що схожа на коноплю, за розміром і формою нагадує полин гіркий (звідки і назва – полинолиста). За сприятливих умов стебло рослини досягає висоти 22,5 метра, а коріння заглиблюється до 4 м. Стебло і...
» 02.04.2018 Сьогодні розповім про тополю. Відомо близько 150 видів тополь. Із них в Україні – 11. Найпоширеніші в нас – тополя тремтяча або осика, чорна або осокір, пірамідальна або колоновидна. Цю тополю ще називають італійською. Виростає у висоту до 40 метрів.
» 01.04.2018 Подорожчання передплати на друковані періодичні видання з 1 липня цього року, схоже, все-таки відбудеться. Національний оператор поштового зв’язку «Укрпошта» (читай – монополіст у сфері організації передплати на газети і журнали) підвищує розцінки...
» 01.04.2018 на ринку та в магазинах м. Бершаді станом на 27 березня 2018 р. (грн. за кг, літр)
» 01.04.2018 Царський посуд і ціпок від письменника
» 01.04.2018 Як Василь Гордійович вибився у люди
» 16.03.2018 Кількість населення у районах і містах області
» 03.03.2018 Лелека щастя принесе
» 12.02.2018 Водії! готуйте кошти на нові аптечки
» 29.01.2018 Замітки з історії Бершаді
Всі статті розділу Цікаво »
Цікаві фото
2 фото   
<b>Тирлівка, Кавкули – і про них не забули</b><br />Черговий «День районної ради» її голова М.Г. Бурлака провів у Тирлівській територіальній громаді разом з депутатами...
25 фото   
<b>ДЖУЛИНКА</b><br />Вважається, що назва села походить із татарської мови. Це слово &quot;джуя&quot; означає сміливий, хоробрий. Так...
9 фото   
<b>У Бершаді знято пам'ятник В. Леніну</b><br />&#160;Не те, щоб повалено чи по-звірячому розтрощено. Просто вранці його не було на звичному місці. На його місці...
3 фото   
<b>Бершадська РДА пропагує здоровий спосіб життя</b><br />8 вересня 2012 року на Бершадщині, під патронатом голови райдержадміністрації Олександра Снігура, відбулась районна...
Всі фотогалереї »
Ми - пам’ятаємо - «Книга Пам’яті України» / Джулинка
Чемус Іполит Степанович (1900) 1900 р., українець, селянин. Мобілізований в 1941 р. Рядовий. Загинув 00.09.41.

З історії Бершаді
Найбільше Бершадське підприємство — цукровий комбінат. Завдяки комплексній механізації та автоматизації технологічних процесів, широкому застосуванню електродвигунів, після спорудження в 1960 році електростанції цукрокомбінат виробляє щорічно понад 2 млн. цнт цукру. В 1971 році тут працювало понад 600 робітників. Колектив заводу славиться своїми трудовими успіхами, більшість бригад, змін,... Читати далі »



Останні новини
Може бути цікаво

Бершадський аеропорт – єдиний такий в області - Все цікаве про Бершадь і не тільки - www.bershad.ua
Користувачі OnLine: 
Бершадщина  | Форуми  | Сторінками історії  | Літературна Бершадь  | Фотогалереї  | Новини  | Довідники  | Визначні місця  | У нас в гостях!  | Прогноз погоди в Бершаді  | Телефонні довідники
  • Продається будинок с. Чернятка. 35 соток, з усіма прибудовами: криниця, погріб, літня кухня з газом, будинок та времянка з газовим опаленням. Гарне місце. Ціни 3200 договірна.
    Продається будинок с. Чернятка. 35 соток, з усіма прибудовами: криниця, погріб, літня кухня з газом, будинок та времянка з газовим опаленням. Гарне місце. Ціни 3200 договірна.
    18.05.2020(063) 431-41-18
  • . Продам квартиру в місті Ірпінь, Київська область. 37 метрів, 16 000 у.о
    . Продам квартиру в місті Ірпінь, Київська область. 37 метрів, 16 000 у.о
    13.04.2020(067) 225-27-18
  • . Продаж одягу з Європи: Секонд хенд та нове.
    . Продаж одягу з Європи: Секонд хенд та нове.
    08.04.2020(096) 095-84-08
  • ДОСТАВКА:ОТСЕВА,ПІСКА,ЩЕБНЯ,,та інших вантажів до 8т.
    ДОСТАВКА:ОТСЕВА,ПІСКА,ЩЕБНЯ,,та інших вантажів до 8т.
    16.03.2020(098) 908-43-57
  • Продається тілна корова с.Бирлівка ціна договірна. тел 0960726720
    Продається тілна корова с.Бирлівка ціна договірна. тел 0960726720
    27.01.2020(068) 041-74-83
  • Продается дом с участком.(цена договорная) по адресу Виницька обл., Бершадськый р-н., с. Шляхова, вул. Дружбы 14.С общей площадью участка 25 соток
    Продается дом с участком.(цена договорная) по адресу Виницька обл., Бершадськый р-н., с. Шляхова, вул. Дружбы 14.С общей площадью участка 25 соток
    26.08.2019(097) 487-43-42
Всі оголошення Розмістити оголошення