| За самочинне будівництво – до відповідальності | | - 0
- 14 Жовтня 2009 р
У випадку самочинного будівництва забудовник сам себе заганяє в глухий кут – Самочинне будівництво – це житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно, якщо вони збудовані чи будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил. А юридичне поняття «будівництво» окреслює не тільки нове будівництво, але є набагато ширшим, наприклад, охоплює розширення, реконструкцію, технічне переоснащення, реставрацію та капітальний ремонт об'єктів. Під самочинним будівництвом без належного дозволу слід розуміти будівництво без дозволу на виконання будівельних робіт, передбаченого ст. 29 Закону України «Про планування і забудову територій», який видається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю. Закон України «Про планування і забудову територій» передбачає обов'язок забудовника попередньо підготувати ряд документів – отримати в сільській, міській раді містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, розробити та погодити у відповідних органах проект будівництва. Для будівництва індивідуальних житлових будинків, господарських споруд, індивідуальних гаражів, майстерень, добудов, перебудов індивідуальних житлових будинків індивідуальними забудовниками відділом містобудування та архітектури райдержадміністрації видається будівельний паспорт. Розпочинати виконання будівельних робіт забудовник має право тільки після одержання в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт. – Але є тому, мабуть, причини, коли забудовник починає щось будувати самочинно? – Найпершою причиною є недостатня поінформованість забудовників про дозвільні процедури в будівництві. Так, наприклад, в багатьох випадках забудовники, отримавши в сільській чи міській раді дозвіл на будівництво, розпочинають будівельні роботи, хоча законодавством визначено, що дозвіл на будівництво, виданий органами місцевого самоврядування, не дає права на виконання будівельних робіт без отримання відповідного дозволу інспекції державного архітектурно-будівельного контролю. Тут слід визнати неналежною роботу місцевої влади, адже надаючи дозвіл на будівництво, посадовці мали би пояснити забудовникові про порядок подальшого оформлення документації і потім проконтролювати дотримання ним законодавства. Враховуючи, що зазначена схожість термінів «дозвіл на будівництво» та «дозвіл на виконання будівельних робіт» в певній мірі сприяла порушенням, Верховною Радою України внесено зміни в Закон України «Про планування і забудову територій». Так, з 14.04.2009 року органи місцевого самоврядування надають забудовнику містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, які є підставою для отримання інших вихідних даних для проектування об'єкту забудови земельної ділянки та здійснення цього проектування. Є й такі забудовники, які, бажаючи зекономити на оформленні дозвільної документації, пояснюють свої дії так – «на своєму подвір'ї що хочу, те і роблю». І досить часто при цьому порушують законні інтереси власників сусідніх земельних ділянок, адже при будівництві без затвердженої проектної документації не завжди дотримуються вимоги державних будівельних норм і правил. – Ви згадали про економію коштів, досить актуальне в умовах кризи питання: а скільки коштує отримання дозволу на виконання будівельних робіт? – Відповідно до законодавства, надання дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється на безоплатній основі. Стаття 29 Закону України «Про планування і забудову територій» дуже жорстко регламентує склад документів та порядок видачі дозволу. Навпаки, проведення будівельних робіт без дозволу на їх виконання зумовить штрафні санкції. Адже здійснення будівельних робіт на об'єктах містобудування без дозволу на виконання будівельних робіт або його перереєстрації, а також здійснення не зазначених у дозволі будівельних робіт тягне за собою відповідальність згідно із законодавством. – І яку саме? – Чинні норми законодавства України передбачають відповідальність фізичних і юридичних осіб за самовільне будівництво. До відповідальності притягуються як громадяни, так і посадовці, які або безпосередньо проводять роботи, або виступають як замовники. Фізичні особи несуть відповідальність, передбачену Кодексом України про адміністративні правопорушення у вигляді штрафу в розмірі до 850 грн. Юридичні особи несуть покарання у вигляді штрафів з урахуванням об'ємів зведеного будівництва. У разі проведення робіт без дозволу або без затвердження проекту сума штрафу дорівнює половині вартості об'ємів виконаних робіт. Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів також розрахований на законослухняних забудовників і передбачає, що по завершенню будівництва, замовник звертається до інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, яка надала дозвіл на виконання будівельних робіт. Інспекція видає забудовнику Свідоцтво, яким підтверджує відповідність збудованого об'єкта проектній документації, державним будівельним нормам і правилам. У випадку самочинного будівництва забудовник сам себе заганяє в глухий кут, адже не зможе отримати Свідоцтво про відповідність, на підставі якого оформляється право власності на об'єкт будівництва. Тому звертаю увагу забудовників на необхідність дотримання законодавства при забудові. Перш, ніж розпочинати будівництво, отримайте в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю дозвіл на виконання будівельних робіт, і по завершенню будівництва ви будете мати радість від новобудови, а не головну біль, як потім узаконити самочинне будівництво. ← → Дивіться також в розділі Актуально » 15.06.2018 | Під час літніх канікул неповнолітні потребують особливої уваги з боку дорослих. Аби відпочинок дітей був безпечним, щоб запобігти вчиненню ними і щодо них кримінальних та адміністративних правопорушень, працівники Бершадського відділу поліції... | » 15.06.2018 | За останніх 10 років у лісових угіддях нашого держлісгоспу загинули майже всі ялинові насадження – до 55 га. Зафіксовано масове всихання граба на території Сумівського лісництва на площі 26 га., ясеня – в Ободівському лісництві на площі 2,8 га,... | » 15.06.2018 | Відповідно до прийнятого Верховною Радою Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення соціального захисту дітей та підтримки сімей з дітьми» від 26.01.2016 року, який регламентує функціонування патронатної... | » 01.04.2018 | Туберкульоз представляє реальну небезпеку для дорослих і дітей. Це інфекційна хвороба пов’язана з проникненням в організм туберкульозних мікобактерій, які живуть у виділеннях людей, хворих туберкульозом (у мокротинні, сечі, калі й ін.), а також у... | | » 01.04.2018 | Як не загрузнути у смітті? | » 01.04.2018 | Атопічний дерматит | » 01.04.2018 | Ця підступна дисплазія | » 16.03.2018 | Не знищуйте красу | » 16.03.2018 | Водні ресурси: берегти і захищати | » 03.03.2018 | Правила пожежної безпеки у побуті | Всі статті розділу Актуально » Ми - пам’ятаємо - «Книга Пам’яті України» / Чернятка Козак Кіндрат Петрович (1922) 1922 р., українець, селянин. Мобілізований в 1941 р. Рядовий. Загинув 00.09.41. | З історії Бершаді Виникнення козацтва посилило оборонне значення Бершаді. Ще в першій половині XVI ст. сюди з Поділля і Волині збиралися втікачі, які створювали козацькі загони. Існування «непослушного» населення мало значний вплив на місцеве селянство, яке відмовлялося платити феодальні податки. В матеріалах опису староства 1616 року є відомості, що в південних районах селяни податків не платили. Читати далі » Головні новини Бершадщини | | | За самочинне будівництво – до відповідальності - Актуальні теми сьогодення Бершадщини - www.bershad.ua Користувачі OnLine: |