Основними принципами технології є: пріоритетність інтересів і потреб клієнтів служби зайнятості, урахування мотивів людини як особистості, обставин, нахилів і здібностей; співробітництво клієнта і служби зайнятості – найбільш ефективний і короткий шлях до працевлаштування; пріоритетність послуг центру зайнятості, пов'язаних з пошуком і підбором роботи перед іншими видами послуг.
Спеціалісти нашої служби працюють в єдиній інформаційно-аналітичній системі, яка дозволяє надавати послуги населенню та роботодавцям на більш якісному рівні. Вже з перших хвилин перебування вони спрямовують клієнта до активного пошуку роботи. Служба зайнятості сприяє працевлаштуванню, але не гарантує, роботу надає роботодавець. У службі зайнятості тільки інформація про те, де вона є.
Для більш широкої обізнаності про вільні робочі місця у довідково-інформаційному секторі розміщене місце для самостійного пошуку роботи за допомогою Інтернету. Якщо клієнт не володіє навиками роботи з комп'ютером, щоб вийти в Інтернет, центр зайнятості може запропонувати відвідати 5-денний семінар з комп'ютерної грамотності, де він може набути таких навичок.
Крім того, у цьому довідково-інформаційному секторі розташований танч-скрін, де перебуває база актуальних вакансій по району. Клієнт може самостійно підібрати собі вакансію, ознайомитися з умовами оплати праці, режимом роботи та роздрукувати усе.
Через єдину інформаційно-аналітичну систему, при кожному відвідуванні клієнт може поцікавитися роботою і за межами району, області, тобто по всій Україні через віддалений пошук вакансій. Причому, єдина інформаційна система працює цілодобово. Ії параметри спрацьовують і у нічний час. Тобто клієнт відпочиває, а система навіть у нічний час підбирає йому роботу через автоматичний пошук вакансій. Кожного ранку спеціаліст служби зайнятості, переглянувши автопошук вакансій; запрошує клієнтів на співбесіду в зв'язку з підібраною роботою.
З метою активізації власних зусиль клієнта щодо влаштування свого життя збільшено кількість та різноманітність семінарів: інформаційні, техніка самостійного пошуку роботи, з підприємницької діяльності, організації зеленого туризму, семінари з гендерної політики для жінок, чоловіків, молоді.
З метою орієнтації молодих на робітничі професії, збільшилася кількісь так званих "Уроків реального життя" для випускників шкіл.
Усі масові заходи проводяться згідно з графіком, який розміщено у довідково-інформаційному секторі. Усі бажаючі можуть взяти участь у будь-якому заході, який зацікавив.
Окремо створений інформаційний куточок для молоді та випускників шкіл. Там вони можуть отримати інформацію про опис професії, яка зацікавить, де можливе навчання, працевлаштування, та ознайомитись з барометром професій, які користуються попитом на ринку праці, а також переглянути відеофільм про професію, яка зацікавила.
Крім того, створене місце для самостійного тестування клієнта. За допомогою комп'ютера ви можете визначити свої нахили та здібності до тієї чи іншої професії. Тож запрошуємо молодь до тісної співпраці. Тільки завдяки плідному спілкуванню ми разом з вами досягнемо певної мети.
Найважливіша ж ділянка служби зайнятості – це взаємодія з роботодавцями. Налагоджені взаємовідносини з ними сприятимуть розв'язанню основного завдання – допомоги у працевлаштуванні безробітних, в тому числі і із слабозахищених категорій населення на заброньовані робочі місця.
Протягом восьми місяців цього року, у порівнянні з минулорічним, збільшилася кількість вакансій, роботодавці почали активніше співпрацювати з центром зайнятості у цьому напрямку. Кожне вільне місце – це шанс для тих, хто бажає працевлаштуватися. Недарма кажуть, що робота існує тільки для тих, хто її шукає.
Лідія ЛУК'ЯНЧУК,
заступник директора, начальник відділу надання соціальних послуг Бершадського районного центру зайнятості.