Постійне підвищення якості обслуговування громадян, забезпечення повноти та оперативності відповідних послуг – основні пріоритети в роботі Пенсійного фонду України.
Саме тому протягом 2015 року Фонд працював над створенням централізованої системи призначення та виплати пенсій на базі електронної пенсійної справи. Головною метою її створення є запровадження автоматизованої обробки даних та документів із забезпеченням максимальної доступності громадян до послуг, які надає Пенсійний фонд, незалежно від місця їхнього проживання.
Згідно з такою системою передбачено запровадження нових методів прийому громадян за принципом бек-офісу та фронт-офісу. Це дасть змогу не тільки відмовитися від величезного паперового документообігу, а й спростити прийом та обслуговування громадян, істотно скоротити час їхнього спілкування з фахівцями Фонду. Вся інформація про особу відразу потраплятиме в електронну пенсійну справу, яку формують під час першого звернення громадянина в Пенсійний фонд та оброблятимуть за допомогою централізованої системи призначення й виплати пенсій. Ця система буде єдиною для всіх управлінь, захищеною сучасними стандартами, що унеможливлює втрату персональних даних та витік інформації.
Насправді процедура дуже проста: для призначення пенсії людина подаватиме працівникові Пенсійного фонду всі оригінали потрібних документів, потім їх сканують і формують електронну пенсійну справу. Фахівець Пенсійного фонду заповнює в електронній формі заяву про призначення пенсії й роздруковує її, а людина, якій призначають пенсію, лише посвідчує цю заяву своїм підписом.
Електронні пенсійні справи, які міститимуть скановані пенсійні документи, а також усі розрахунки під час призначення та перерахунку пенсії, і становитимуть основний пенсійний архів.
Передбачено також, що пенсіонери зможуть у будьякий час через Інтернет ознайомитися з даними своєї пенсійної справи за допомогою електронного цифрового підпису.
На сьогодні завершена розробка основного програмного забезпечення, проводиться його тестова експлуатація, розпочато підготовку до введення системи в промислову експлуатацію, здійснюється навчання фахівців.
Варто зазначити: функціональні можливості системи дістали позитивну оцінку міжнародних експертів з інформаційних технологій та пенсійних експертів, які працювали в Україні з 28 квітня до 29 травня 2015 року за проектом «Програма розвитку фінансового сектору (USAID/FINREP-II).
Василь БІЛЮГА, начальник управління ПФУ у Бершадському районі.