За результатами проведеної роботи, в 2009-му виявлено незаконних, нецільових витрат державних ресурсів в загальній сумі 2156 тис. грн., недоотриманих фінансових ресурсів – 698 тис. грн. та в І півріччі 2010 року зазначені показники роботи складають відповідно 311 тис. грн. та 166 тис. гривень.
Забезпечено відшкодування незаконних видатків в 2009 році в сумі 1108 тис. грн. або 51%, недоотриманих – 457 тис. грн. або 65%.
В І півріччі 2010 року рівень відшкодування значно зріс. Враховуючи надходження сум, що виявлені в попередніх роках, забезпечено відшкодування незаконних видатків на 391% та недоотриманих фінансових ресурсів – на 113,5%.
Зупинюсь на вагомих показниках роботи відділу. В 2009 році за дорученням обласного апарату в плановому порядку проведено ревізію фінансово-господарської діяльності філії «Бершадський райагроліс».
Проведеними контрольними заходами встановлено, що внаслідок допущення порушень при нарахуванні та виплаті заробітної плати, працівниками філії недоотримано 120 тис. грн. та незаконно отримано заробітної плати в сумі 6 тис. грн.
Філією не забезпечено оприбуткування лісопродукції на суму 5 тис. грн., виявлено її нестачу на суму 2 тис. грн.
При перевірці дотримання правил рубок, виявлено незаконну порубку 12 дерев, внаслідок чого філії завдано шкоду на загальну суму 11 тис. грн.
Посадовими особами філії, які притягнуті до адміністративної відповідальності за ст. 164-2 КУпАП, забезпечено відшкодування до державного бюджету сум фінансових порушень в повному обсязі. Протягом звітного періоду відділом проведені ревізії в Шляхівській, Баланівській, Серединській, Яланецькій, Флоринській, М’якохідській, Красносільській, Сумівській та Чернятській сільських радах.
Типовими порушеннями, що виявлені під час проведення контрольних заходів, є нецільове використання бюджетних коштів: (Шляхівська сільська рада – 18 тис. грн., Баланівська – 26 тис. грн., Серединська – 5 тис. грн., М’якохідська – 18 тис. грн., Яланецька сільська рада – 11 тис. грн.). По Шляхівській сільській раді виявлені випадки незаконного використання бюджетних коштів внаслідок сплати внесків до обов’язкових фондів за завищеними ставками в сумі 22 тис. грн.
За даним фактом прокуратурою району порушено кримінальну справу.
Розпорядженням сільського голови проведено його преміювання в сумі 5130 грн. без наявності рішення сесії про це, як передбачено законодавством.
Баланівською сільською радою допущено завищення вартості виконаних ремонтних робіт будинку культури на 8,5 тис. грн.
За наслідками проведених ревізій в сільських радах, за порушення у веденні бухгалтерського обліку, винні особи притягнуті до адміністративної відповідальності.
За порушення бюджетного законодавства та порядку використання бюджетних коштів до сільських рад застосовані фінансові санкції.
Сільськими головами сільських рад забезпечено відшкодування фінансових порушень.
Одним із актуальних питань сьогодення є використання земельних ресурсів. Ревізією повноти і своєчасності над - ходження коштів до бюджетів усіх рівнів від операцій із землею встановлено, що внаслідок невиконання умов Договорів купівлі-продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення міським та сільськими бюджетами району недоотримано доходів в сумі 225 тис.
грн.
Зокрема, згідно з розпорядженням РДА від 31.10.2007 року, ТОВ «Білик» продано земельну ділянку площею 2,2372 га загальною вартістю 255671 грн. Договором купівлі-продажу передбачено продаж із розстроченням платежу. Першочерговий внесок проводиться в сумі 76703,1 грн. Решта вартості – 178969,7 грн. розстрочується на два роки з оплатою щомісячно рівними частками.
Ревізією, яка проведена в 2009 році, виявлено, що першочерговий внесок проплочено. Решта вартості земельної ділянки покупцем не сплачувалася.
Завдяки спільним зусиллям відділу, прокуратури та відділу Держкомзему забезпечено поступлення до відповідних бюджетів коштів від продажу земельної ділянки в сумі 178 тис. грн.
Аналогічна схема надходження коштів від продажу земельної ділянки прослідковується по ТОВ «ВКФ СПАЙК».
Згідно з рішенням сесії виконкому Бершадської міської ради від 22.03.2007 року, товариству продано земельну ділянку площею 0,6036 га за 63993,62 грн. Початковий внесок – 19198,09 грн. Решта коштів – 44795,45 грн. сплачується протягом трьох років щомісячно рівними частками, сплата яких не була проведена.
На вимогу відділу щодо забезпечення надходження коштів від продажу земельної ділянки, міським головою направлено лист від 14.08.2009 року, згідно з яким міською радою подано позовну заяву на ТОВ «ВКФ СПАЙК» до суду.
Бершадським медичним коледжем проводилося використання бюджетних коштів на сплату внесків до обов’язкових фондів за завищеними ставками, внаслідок чого незаконно використано 25,3 тис. грн.
Ревізіями комунальних підприємств міста та сіл – Бершадського житлово-комунального господарства, флоринського комунального підприємства «Обрій» та Бершадського водопровідно-каналізаційного господарства встановлено ряд фінансових порушень.
Зокрема, внаслідок порушень при проведенні розподілу витрат для визначення собівартості 1 Гкал та 1 м2 опалювальної площі, житлово-комунальним господарством за рік недоотримано 147 тис. грн. доходів.
Внаслідок виставлення двічі рахунків міській раді за роботи, що виконані один раз, завищено вартість виконаних робіт на 18 тис. грн.
Завищення складових калькуляції на теплопостачання Бершадській ЦРЛ спричинило зайве отримання бюджетних коштів за надані послуги в сумі 28 тис. грн.
КП «Обрій» с. Флорино проведено виконання робіт, що мали надаватися на платній основі в сумі 27 тис. грн., безоплатно. В зв’язку із зазначеним підприємством втрачено доходи та безпідставно понесено витрати.
Бершадським водопровідно-каналізаційним господарством завищено витрати на 70 тис. грн. через віднесення на собівартість стоків послуг по їх очистці, що надаються ПАТ «Бершадьмолоко» в завищеній величині.
Щодо ревізій в дошкільних дитячих установах міста, то протягом звітного періоду контрольні заходи проведені в ДНЗ «Сонечко» та ДВУ «Пролісок».
Основні порушення – витрачання бюджетних коштів на утримання понаднормативних і понадштатних посад, списання продуктів харчування після закінчення термінів придатності, використання в меню продуктів, що заборонені до вживання в дошкільних закладах.
Численні порушення виявлені під час ревізії витрачання бюджетних коштів на заробітну плату та нарахування на неї.
До дошкільних установ застосовано фінансові санкції.
Осіб, винних у порушенні порядку ведення бухгалтерського обліку, притягнуто до адміністративної відповідальності, про результати ревізій проінформовано правоохоронні органи та головного розпорядника коштів – міського голову.
Дошкільними установами усунуті порушення фінансової дисципліни.
З метою забезпечення законного використання бюджетних коштів, відділ зобов’язав міську раду посилити внутрішній контроль за розпорядниками коштів нижчого рівня.
Плановою ревізією відділу культури та туризму Бершадської РДА виявлено використання службового автомобіля начальником відділу культури та туризму, та при умові, що асигнування на утримання легкового автомобіля та заробітна плата водія передбачені по функції «Районного будинку культури».
Комунальною організацією «Бершадська районна дитячо-юнацька спортивна школа «Ровесник» недоотримано орендної плати в сумі 9 тис. грн. від Бершадського районного відділу Вінницької регіональної філії державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» внаслідок заниження ставки орендної плати.
Поданий позов обласним КРУ щодо стягнення коштів з ДЗК судом задоволено.
Крім того, спортивною школою проведено незаконних видатків в сумі 15 тис. грн., з них видатки по заробітній платі із нарахуваннями – 5 тис. грн., оплата комунальних послуг, що спожиті орендарями – 6 тис. грн., нецільове використання бюджетних коштів – 4 тис. грн. Ревізією в Бершадському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді встановлено нецільове використання бюджетних коштів на суму 5,6 тис. грн., порушень при нарахуванні заробітної плати – 4 тис. грн., використання службового автомобіля на цілі, що не передбачені функціональними обов’язками центру – 3 тис. грн. В 2009 році Бершадська ЗОШ №1, відповідно до розпорядження Кабміну, включена до переліку об’єктів, що фінансуються за рахунок коштів Стабілізаційного фонду державного бюджету, як енергозберігаючий об’єкт на загальну суму 977,6 тис. грн. Замовником тут виступає відділ освіти РДА.
Передбачено та профінансовано коштів сюди з державного бюджету в сумі 778,1 тис. грн., сума співфінансування з місцевого бюджету – 160,1 тис. грн.
Генеральним підрядником виконання робіт по переведенню Бершадської ЗОШ №1 на електроопалення, за результатами проведених відкритих торгів, виступає ТОВ «ТЕСКОМ –Україна».
Тендерною документацією відділу освіти передбачено надання учасниками торгів альтернативної проектнокошторисної документації.
Проект, що запропонований ТОВ «ТЕСКОМ», суттєво відрізняється від того, на підставі якого проведено фінансування коштів з державного бюджету. Відсутність комп - лексної державної експертизи запропонованого проекту не дає можливості визначити, чи є він альтернативою документації, що виготовлена проектно-вишукувальним інститутом.
Крім того, проведеними контрольними заходами та комісійними контрольними обмірами виявлено, що відділом освіти підписані акти виконаних робіт на роботи, які фактично не виконані. Внаслідок чого вартість підрядних робіт завищено на 31 тис. грн.
В даний час проводиться слідство.
Однак постає питання, чи буде тепло в цій школі дітям взимку?
Проведення позапланових ревізій здійснювалося згідно з рішеннями суду на підставі порушених кримінальних справ. Тому не буду зупинятися на їх результатах – це є таємницею слідства.
Крім проведення ревізій та перевірок, органам ДКРС надані повноваження виступати в якості спеціалістів при проведенні перевірок правоохоронними органами. Протягом 2009 року та І півріччя 2010 року в якості спеціалістів проведено 10 перевірок, якими також встановлювалися суттєві порушення. Зокрема, порушення відділом освіти при проведенні тендерних закупівель вугілля. Результати є службовою таємницею, в зв’язку з тим, що перевірки проводяться правоохоронними органами.
Хочу зазначити, що основне завдання органів державної контрольно-ревізійної служби – не тільки виявити порушення, а й вжити заходів щодо їх запобігання.
На тих об’єктах контролю, де систематично проводилися ревізії, рівень незаконного використання бюджетних коштів є досить незначним.
Сподіваємось, що спільними зусиллями з головними розпорядниками бюджетних коштів ми наведемо порядок в бюджетній сфері.