| Почесна місія – формувати людину | | - 9
- 2 Вересня 2009 р
Є про що поговорити колегам-директорам шкіл (зліва направо): В.В. Олійнику – Яланецької, В.М. Ковальському – Бершадської №2, О.М. Петруку – Осіївської та В.І. Усатюку – Флоринської ЗОШ. Фото Руслана ХРАНОВСЬКОГО. Понад 80 відсотків учителів району – жінки Нинішнього року, все було, як завжди. І як завжди, святково та урочисто. Традиційне представлення молодого поповнення, квіти, вітання… Сімнадцять випускників педагогічних навчальних закладів почнуть свій трудовий шлях у школах району. Їх вітали начальник відділу освіти райдержадміністрації Л.Т. Почвірна, завуч Баланівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Л.Ю. Дзюбенко, інші старші колеги. Належно вшанували і ветеранів педагогічної праці, яких теж запросили на зібрання. А після недовгої церемонії вручення короваїв та квітів, сердечних вітань розпочалося власне зібрання. Звісно ж, найбільше навантаження випало цього дня на начальника відділу освіти Л.Т. Поч - вірну. Крім того, що їй довелося приймати поздоровлення з днем народження, який збігся із традиційним заходом, вона виступила зі змістовною аналітичною доповіддю про стан справ у галузі освіти, досягнення, проблеми, завдання. Робота відділу освіти базується на двох основних позиціях: нарощення інноваційного потенціалу та зміцнення матеріально-технічної бази. У районі функціонує 86 освітніх закладів, в яких навчається і виховується понад 9300 дітей. В минулому навчальному році функціонувало 40 загальноосвітніх шкіл, у 482 класах навчалось7098 учнів. Збережено оптимальну мережу дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів. Не зменшується середня наповнюваність класів, спостерігається щорічне збільшення першо - класників. Нині вперше сіло за парти 537 першачків. Загалом же у 464 класах навчатиметься 6801 учень. Проблемним залишається питання прогнозування педагогічних кадрів. Якщо у міських школах нема жодної вакансії і більше половини педагогічних працівників не мають повного тижневого навантаження, то у малих віддалених школах не вистачає висококваліфікованих учителів. Через існуючий стереотип професії вчителя, як переважно «жіночої», школа не стала привабливою для чоловіків. Понад 80 відсотків учителів району – жінки. Нині в районі впроваджуються інноваційні підходи до управлінської діяльності та навчально-виховного процесу. Накопичено певний досвід організації профільного, допрофільного та професійного навчання. Але потрібна ще й нормативно-правова, інформаційна та матеріальна база для вибору школою того чи іншого профілю навчання. Доцільно було б створити регіональну програму, яка б максимально враховувала потреби та можливості кожної школи. Відділ освіти проводить чималу роботу по забезпеченню навчальних закладів комп’ю - терною технікою. Всі школи підключені до мережі Інтернет. Людмила Тимофіївна детально проаналізувала всі напрямки роботи галузі, особливу увагу приділивши дошкільній ланці. Нині в районі 2857 дітей дошкільного віку, а відповідною освітою охоплено 1807 (63,2 відсотка). Райвідділ освіти розробив програму «Розвиток дошкільної освіти району на період до 2012 року», що дасть змогу спільними зусиллями розв’я - зати проблеми дошкілля в районі. Доповідач дуже детально проаналізувала стан навчально-виховної роботи в школах району, успішність учнів, їхні досягнення на олімпіадах та конкурсах різного рівня. Називалися прізвища вчителів-новаторів. Проведено аналіз і по інших напрямках діяльності, наводилися промовисті цифри і факти зі шкільного життя. Золотим фондом освітянської галузі є вчителі та учні. Тому відрадно, що постійно збільшується кількість учасників Всеукраїнського конкурсу «Учитель року». Гордістю району стали 12 школярів – переможців обласних предметних олімпіад, які вибороли 16 призових місць, 5 стали учасниками Всеукраїнського етапу таких олімпіад. Першочерговими завданнями подальшого розвитку дошкільної, загальної середньої освіти є забезпечення повноцінного фізичного та духовного здоров’я дітей та учнівської молоді, розвиток особистості відповідно до національних і загальнолюдських цінностей, підвищення якості надання освітніх послуг, створення умов для забезпечення рівного доступу громадян до якісної освіти. В обговоренні доповіді взяли участь: Т.О. Петренко – директор Маньківської ЗОШ І-ІІ ступенів, М.В. Красиленко – заступник директора з навчально-виховної роботи Устянської ЗОШ І-ІІІ ступенів, О.М. Шевченко – завідувачка дитсадка «Сонечко» м. Бершаді, В.В. Олійник – директор Яланецької ЗОШ І-ІІІ ступенів, З. П. Панченко – директор станції юних натуралістів, Г.П. Голинська – заступник директора з навчально-виховної роботи Бершадської ЗОШ №1, М.К. Морочинський – голова ради профспілки працівників освіти, Н.А. Плахотнюк – начальник відділу охорони здоров’я РДА, В.І. Нікітчук – Флоринський сільський голова, П.А. Сугак – заступник голови районної ради. У роботі колегії взяла участь і виступила голова райдерж - адміністрації С.Л. Шульц. Кращі педагогічні колективи, окремих учителів було відзначено Почесними грамотами райдержадміністрації і районної ради та одноразовою нецільовою благодійною допомогою. Відзнаки обласного управління освіти вручено також і за підсумками атестації. Привітали на зібранні і тих, хто влітку відзначив свої ювілеї. На цьому відзначення кращих не закінчилися. Вони продовжилися під час святкового концерту за участю кращих колективів та виконавців учительської і учнівської художньої самодіяльності. На колегії було прийнято рекомендації щодо основних напрямів діяльності працівників галузі на новий навчальний рік. Діяльність педагогічних колективів навчальних закладів буде спрямована на підвищення якісного рівня освітніх послуг шляхом: – модернізації змісту дошкільної освіти; – подальшої розбудови системи моніторингових досліджень; – створення умов для переходу з 2010-2011 року старшої школи на профільне навчання; – удосконалення змістового наповнення підготовки педагогічних, методичних та керівних кадрів у контексті реалізації завдань, визначених галузевою програмою впровадження профільного навчання на 2008-2010 роки; – запровадження інтегрованого та інклюзивного навчання для дітей з особливими потребами; – виховання у дітей та молоді цілісної системи цінностей і духовних пріоритетів тощо; – розроблення «дорожніх карт» підвезення учнів сільської місцевості до навчальних закладів, які визначені опорними; – підготовка школярів до зовнішнього незалежного оцінювання та аналіз його результатів. Звісно ж, цими завданнями не обмежуються завдання освітян. Адже робота їхня багатогранна, надзвичайно відповідальна і нелегка. Та педагоги району сповнені рішучості з новими силами і задумами приступити до щоденної наполегливої роботи, виконуючи почесну місію – формувати людину майбутнього. ← → З історії Бершаді Розвиток капіталізму відчутно позначився на зміні соціального складу Бершаді. Лише п'ята частина населення займалась тепер сільським господарством. Все більшу роль у суспільному житті відігравали робітники промислових підприємств. У місті були три млини, тютюнова і макаронна фабрики, винокурний завод, друкарня. Після пожежі 1872 року був модернізований цукровий завод. Напередодні... Читати далі » Головні новини Бершадщини | | | Почесна місія – формувати людину - Новинки в галузях Бершаді та району - www.bershad.ua Користувачі OnLine: |