Світ сьогодні об’єднаний турботою про виховання громадянина всієї планети. Інтенсивно розвивається міжнародний освітній простір, тому світове співтовариство прагне до створення глобальної стратегії освіти людини незалежно від місця її проживання. Усі країни об’єднує розуміння, що сучасна освіта має стати міжнародною, шкільна й університетська освіти набувають рис полікультурності, розвивають здатність оцінювати явища з позиції іншої людини, різних культур, іншої соціально-економічної формації.
Освіта є необхідною умовою збереження і розвитку матеріальної та духовної культури людства. У сучасній Україні система освіти безперервно розвивається, і для неї характерне постійне відновлення й саморозвиток.
Нещодавно на базі Війтівської ЗОШ І-ІІІ ст. відбулося чергове засідання Ліги шкільних омбудсменів Бершадського району на тему «Освіта в Україні та за кордоном.
Працевлаштування молоді».
Традиційно на засіданні були присутні поважні гості: Людмила Зеленюк – начальник управління юстиції району; Руслана Руденко – начальник відділу внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю РДА; Ольга Герасименко – провідний спеціаліст з профорієнтації районного центру зайнятості; Наталія Асауленко – юрист відділу освіти РДА; Лариса Заміхора – керівник гуртка «Феміда» Джулинської ЗОШ І-ІІІ ст.; Лариса Маршалковська – практичний психолог Бершадської ЗОШ І-ІІІ ст.
Особливості запровадження Болонського процесу в Україні, основні функції кредитно-модульної системи освіти (ECTS) розкрила методист Оксана Когут, куратор ліги. Сертифікація іноземного диплома в Україні та визнання дипломів українських вишів за її межами, законодавчі моменти отримання освіти пояснили для юних правозахисників Наталія Асауленко та Людмила Зеленюк. Лариса Заміхора розповіла про цікавий досвід розвитку освіти в Польщі. Працевлаштування випускників, останні тенденції ринку праці та найзатребуваніші і найновітніші професії сьогодення – тема виступу провідного фахівця центру зайнятості Ольги Герасименко.
Зустріч проведена в режимі круглого столу у дружній та невимушеній обстановці, психолог Л.А. Маршалковська вдало поєднувала елементи тренінгу, анкетування та колективні дослідження, налаштовуючи учасників на невимушене спілкування.
Юнацький колектив омбудсменів отримував чіткі і відверті відповіді на різноманітні запитання. Для перевірки дотримання прав дітей у Війтівській ЗОШ І-ІІІ ст. було створено групу із числа шкільних омбудсменів. Учасники провели опитування учнів на предмет порушення прав дитини у школі.
Проведене анкетування учасників ліги шкільних омбудсменів визначить тематику наступних зустрічей.
Бершадський районний методичний кабінет