Зараз влада області зосереджує свою увагу на основних чотирьох напрямах діяльності.
Перший напрям пов’язаний із проблематикою АТО. Це і елементи громадської безпеки, і система цивільного захисту населення, і комплекс заходів для забезпечення стабільної ситуації в області. Забезпечується комплекс заходів у рамках територіальної оборони. Під це виділяються відповідні фінансові ресурси.
Проводиться відповідна робота в рамках ради оборони області. Все робиться для того, щоб люди відчували, що безпека гарантована. Є максимальне сприяння і підтримка формування 59-ої бригади в Гайсині, підрозділу «Ягуар» у Калинівці, військової частини 3008 у Вінниці.
Налагоджена співпраця з Міністерством оборони, Генеральним штабом. Вінниччина задіяна в побудові фортифікаційних споруд (зараз робота триває на 9 об’єктах в Луганській області).
Валерій Коровій наголосив, що треба вміти працювати в умовах інформаційної війни, давати відсіч російській пропаганді.
Пріоритетним напрямком нині є робота з демобілізованими військовими. Це майже 1200 людей першої черги, з них 300 військових перебували безпосередньо в зоні АТО.
Ми вибудували окремий блок роботи із сім’ями загиблих, яких по області 110. З обласного бюджету їхнім сім’ям виділялося по 30 тисяч гривень, пораненим – 10 тисяч. Допомагають і окремі території, наприклад, у Вінниці – ще додатково міська рада виділяє по 100 тис. грн. сім’ям воїнів, які загинули під час проведення АТО. Ці родини потребують турботи і розуміння.
Вінничани демонструють величезний рівень патріотизму. Це безпосередньо віддзеркалюється в тому, що успішно проведена п’ята хвиля мобілізації.
Другий блок питань – проблематика децентралізації влади. Увага акцентувалася на недостатній поінформованості населення щодо особливостей цього процесу. Голова ОДА торкнувся основних аспектів бюджетної децентралізації та її перших результатів на Вінниччині. Відчувається брак інформації щодо того, що собою являє децентралізація. Тим часом потрібні зміни до Конституції, відповідних законів.
Фактично з 1 січня ц. р. почався перший етап децентралізації на основі внесених змін до Бюджетного і Податкового кодексів. Відтак станом на 1 травня бюджети сіл і селищ в цілому зросли на 50 відсотків проти відповідного періоду минулого року. Наприклад, фіксований сільськогосподарсь кий податок трансформувався в єдиний, його ставка на один гектар виросла в 21 раз (140 грн. замість того, що було раніше – 6 грн.). Аналогічні приклади і по інших видах податків. Це дає внутрішні стимули для діяльності сільських рад.
Нині увійшли в другий етап децентралізації – у зв’язку з прийняттям Закону України про добровільне об’єднання громад. Облдержадміністрація згідно з ним повинна розробити перспективний план такого об’єднання. Процес розрахований не на один рік.
Треба розуміти, що базовим елементом місцевого самоврядування є територіальна громада. При об’єднанні громад територія отримає статус міста обласного значення з відповідним фінансуванням.
Третій етап децентралізації – внесення змін до Конституції, причому, в першу чергу тих, які стосуються реформи місцевого самоврядування.
Інформуючи журналістів про принципи, мету та бюджетні переваги добровільного об’єднання територіальних громад, керівник області наголосив на винятковій добровільності цього процесу: «Якщо хтось не хоче об’єднуватися – не об’єднуйтесь, розвивайте територію на благо громади, але економічні стимули отримають ті, хто буде в цьому напрямку рухатися. І в епіцентрі тут повинна бути не сільська рада, а надання якісних послуг людям, які там проживають».
Третій блок проблем, які стоять перед обласною владою, – економічний розвиток регіону. Вінницька область тут є локомотивом для зростання в багатьох галузях промисловості (на першому місці в Україні). Це саме стосується сільського господарства. Аграрний бізнес зробив крок уперед, буде розвиватися й надалі. У цьому році динаміка приросту склала плюс 12,2 відсотка (по Україні – мінус 5). Для аграрного бізнесу дуже важливими є стабільні правила гри, прозоре конкурентне середовище. Не можна допускати штучних втручань у будь-яку галузь АПК.
Не міг очільник області обійти й дуже актуальну зараз проблематику субсидій. Не облдержадміністрація визначає засади тарифної політики.
При цьому не потрібно спрощувати такі речі, як це роблять деякі політичні сили. Ситуація дуже непроста. Потрібно дуже толерантно і фахово розв’язувати наші проблеми.
Валерій Вікторович відповів також на запитання присутніх.