Відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження голови ра йонної ради від 29.12.2012 року №62 «Про затвердження порядку роботи із зверненнями громадян, що надійшли поштою, організації і проведення особистого, виїзних прийомів громадян та графіка особистого прийому громадян у Бершадській ра йонній раді на 2013 рік» районна рада продовжувала роботу щодо вдосконалення організації роботи зі зверненнями громадян.
У 2013 році до Бершадської районної ради надійшло 256 звернень (за відповідний період 2012 р. – 295). Із них: усних – 244 (2012 р. – 260), письмових – 12 (2012 р. – 32), з яких 4 – колективних, у них підписів – 47 (2012 р. – 7, 124), заявниками піднято 257 питань (2012 р. – 295).
Із своїми проблемами звертались чотири матері-героїні (2012 р. – 0), 39 одиноких матерів – (2012 р. – 2), 8 багатодітних сімей – (2012 р. – 6), 98 інвалідів, з яких 46 – дітейінвалідів (2012 р. – 47, з яких – 10 дітей-інвалідів), 154 пенсіонерів, ветеранів праці та дітей війни (2012 р. – 215).
Аналіз заяв, пропозицій та скарг свідчить, що громадянами району порушуються питання різної тематики, але домінуючими є проблеми соціального захисту (245 звернень, 2012 р. – 260), а саме надання матеріальної допомоги. Для вирішення питання про надання матеріальної допомоги соціально незахищеним верствам населення протягом 2013 року із фонду голови районної ради 245 заявникам були виділені кошти на загальну суму 92 тис. 800 грн. через районну програму соціального захисту малозабезпечених верств населення на 2012-2014 роки.
На особливому контролі знаходяться питання аграрної політики і земельних відносин – 5 (2012 р. – 9), діяльності місцевих органів виконавчої влади – 3 (2012 р. – 2), діяльності органів місцевого самоврядування – 1 (2012 р. – 1), житлової політики – 1 (2012 р. – 1), комунального господарства – 1 (2012 р. – 7), діяльності об’єднань громадян, релігій та міжконфесійних відносин – 1 (2012 р. – 0), а також забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, праці і заробітної плати, економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва, охорони здоров’я, освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту та інші.
За результатами розгляду: 244 звернення вирішено позитивно, на 10 – дано роз’яснення, 1 звернення надіслано за належністю відповідно до чинного законодавства України та 1-му заявнику відмовлено у задоволенні його питання.
У цілому діяльність районної ради спрямовувалась на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, організацію проведення особистих прийомів громадян відповідно до вимог чинного законодавства, дотримання термінів виконання звернень громадян та вирішення порушених у них питань.
Питання роботи зі зверненнями громадян, створення необхідних умов для практичної реалізації вимог нормативно-правових актів, що регламентують це питання, перебувають на постійному особистому контролі голови районної ради.
Світлана ХРИСТИЧ, начальник загального відділу виконавчого апарату районної ради.