Тим часом голова Національної спілки журналістів України Олег Наливайко звернувся з листом до Прем’єр-міністра України Миколи Азарова. У ньому він повідомляє, що НСЖУ закликає Уряд не допустити різкого збільшення тарифів з доставки періодичної преси. Увагу очільника Кабінету Міністрів привертають до того, що державний монополіст запланував зробити це безпрецедентне для нашої країни підвищення цін за один місяць до початку передплати на газети та журнали на наступний рік. Подібні дії призведуть до подорожчання і різкого падіння накладів видань, у першу чергу регіональних.
У листі О.Наливайка пишеться: «Викликає стурбованість кулуарність і втаємниченість підготовки цього проекту. Адже керівництво «Укрпошти» не проводило жодних консультацій з громадськими організаціями, редакційними колективами, не збиралась робоча група з представників медійної спільноти, що створена наказом по «Укрпошті».
Не обговорювалося це питання і на засіданні Міжвідомчої робочої групи з аналізу стану додержання законодавства про свободу слова та захист прав журналістів, утвореної Президентом України В. Януковичем. Врешті-решт, ніяких аргументів чи розрахунків щодо необхідності такого різкого зростання тарифу на доставку представники преси, як партнери «Укрпошти», не чули і не бачили... В останнє десятиліття формування тарифів на доставку періодичних видань є нелогічним, непрозорим, непередбачуваним. Тарифи зростають надзвичайно різко, в останню мить перед початком передплатної кампанії, що не дозволяє редакціям газет і журналів щось спланувати. Викликає сумнів і законність такої процедури підвищення тарифів.
З розумінням ставимося до необхідності збільшення дохідної частини «Укрпошти», у першу чергу для підвищення заробітної плати листоношам. Ми цінуємо їх нелегку працю.
Але ж не шляхом знищення передплати друкованих видань!» ...
Завершується лист О.Наливайка до керівника Уряду проханням зупинити процес підвищення тарифів на доставку преси і не дозволити «Укрпошті» зловживати своїм монопольним становищем.
За даними згаданої вище асоціації видавців, «Укрпошта» пообіцяла відправити роз’яснення про вплив збільшення тарифу на кінцеву вартість видання і про зміни, які відбудуться у випадку прийняття законопроекту: «Поки що інформації ми не одержали. Але повідомляємо, що за нашими даними, хоч тариф за доставку буде збільшений приблизно на 45 відсотків, зміна вартості передплати складе 7-11 відсотків залежно від параметрів видання».
«Укрпошта» пообіцяла надати певний час (приблизно робочий тиждень) на внесення корективів у вартість передплати на видання – щоб видавці могли відкоригувати кінцеву вартість передплати і зменшити негативний вплив збільшення тарифу на кількість передплатників.
Про те, як складатиметься ситуація, ми інформуватимемо читачів.