Саме таку стратегію, аби не залишати людей наодинці з тривожними думками та порожніми гаманцями, обрав Уряд, спрацювавши на випередження. Ще 14 липня було оголошено, що найуразливіші верстви населення не відчують на собі нового цінового шоку завдяки новій, прозорій та спрощеній системі надання субсидій, яка охопить від 1 до 1,5 мільйона сімей в Україні.
Дехто може заперечити, що субсидії були й раніше, – взагалі, програма «Житлові субсидії» запрацювала в Україні ще у 1995 році. Але, щоб її отримати у минулі роки, люди збирали численні довідки (від 5 до 8), стояли в принизливих чергах тощо.
Саме тому система надання субсидій нерідко піддавалася критиці за свою забюрократизованість. Для того, щоб не повторювати негативний досвід, цього року Мінпраці розпочало роботу по субсидіях за новою схемою.
По-перше, знижено поріг витрат на оплату комунальних послуг. Відтепер він не перевищуватиме 15% від родинного доходу для працюючих громадян та 10% для сімей, які складаються із пенсіонерів, інвалідів і дітей до 18 років. Таким чином, на допомогу держави зможуть розраховувати більш широкі верстви населення! Новою програмою соціальної підтримки буде охоплено від 1 до 1,5 мільйона сімей.
По-друге, спрощено процедуру надання необхідних документів. З 1 серпня громадяни звільнені від необхідності збирати від організацій, які надають комунальні послуги, довідки, що необхідні для призначення субсидій (зокрема, про склад сім’ї, наявність та вартість комунальних послуг). Така інформація у п’ятиденний термін надаватиметься житлово-експлуатаційними підприємствами, які поставляють населенню газ для побутових потреб, та іншими підприємствами на запит органів соціального захисту. Що необхідно для оформлення, так це: заява на субсидію, декларація про доходи, а працюючим ще треба буде додати довідки про доходи.
При цьому влада, за словами Прем’єр-міністра Миколи Азарова, свідомо йде на принцип довіри при заповненні декларації. Хоча, звичайно, певний контроль відбуватиметься і тому, хто дав неправдиві дані про свої доходи, занизивши їх, доведеться все-одно повертати надміру виплачені кошти.
По-третє, запущено механізм організації нового порядку надання субсидій населенню на регіональному рівні, для чого створені спеціальні комісії, які забезпечуватимуть належну взаємодію між органами системи соціального захисту, підприємствами і організаціями, які працюють у комунальній сфері. Також відкриті гарячі телефонні лінії, організовано надсилання спеціальних адресних листів тощо. І майже за два тижні Пенсійний фонд вже встиг поінформувати кожну сім’ю, в якій є пенсіонер, про спрощений механізм здобуття житлових субсидій. 9 мільйонів таких листів вже розіслано по Україні для прискорення процедури оформлення. Завдяки цьому люди зможуть просто вкласти у конверти свої довідки та заповнені заяви і надіслати їх за вказаною адресою. Хіба це не є, як для нашої досить забюрократизованої системи, навіть революційною спрощеністю?
І все ж, можуть виникати різні додаткові питання. Завдяки допомозі спеціалістів Мінпраці та спеціалістів місцевого управління праці та соціального захисту населення вам буде надана вичерпна відповідь на ваше запитання.
Тел. гарячої лінії Міністерства – 0800507309, у
Бершадському УПСЗН тел.
– 2-27-59.
Наталія ЧОРНОБАЙ, начальник управління праці та соціального захисту населення РДА.