Перед тим, як зайти до зали, учасники обирали собі певний колір, який відповідав тому чи іншому центру організації і займали свої місця.
Діти з перших хвилин налаштувалися на плідну роботу, у цьому їм допомогла вправа на привітання «Бігаючі вогники», яку запропонувала Ніна Олексіївна. Після цього діти виголосили девіз районної громадської організації учнівського врядування та девізи своїх центрів (нагадаю, що їх є чотири: мистецько-науковий центр «Ерудит»; центр ідей та мрій «Лідер – це Я»; центр громадсько-правового виховання «Маю право» та інформаційний центр «Контакт»).
Практична частина засідання розпочалася із визначання самого терміну «проект». За допомогою методу «Мозковий штурм» діти відповідали на запитання «Що таке проект?».
Відповіді учнів були короткими, чіткими, лаконічними. Саме такими, що відповідали даній вправі. Усі свої думки та висловлювання лідери фіксували на спеціальному ватмані, після чого Ніна Олексіївна запропонувала свою схему щодо поставленого питання. Обговоривши їх, учасники засідання визначили, що «Проект – це задум майбутнього об’єкту, шляхи його реалізації з вказівкою учасників та терміном виконання».
Потім, за допомогою вправи «Збудуємо дім», діти ознайомилися із основними етапами проектної діяльності: І етап – визначення проблеми; ІІ – дослідження проблеми; ІІІ – способи вирішення проблеми; ІV – вирішення проблеми; V – презентація проблеми.
Перед учнями постало запитання: «Тож яку користь приносять проекти?». Відповідь на нього вони одержали за допомогою вправи «Закінчи речення» (робота в групах). Для цього кожна група отримала незакінчені речення, які вони повинні були завершити та доповнити. Вислухавши всі відповіді, порівнявши їх, лідери дійшли висновку, що проекти зосереджують увагу на проблемах, які мають бути вирішені; показують, як нам треба змінюватися; розкривають наші прагнення та бажання, з’ясовують, хто ми є і якими є наші цінності; допомагають нам зрозуміти іншу людину; послаблюють нудьгу, звертають увагу на нові цілі, стимулюють інтерес.
Практика завжди краща за будь-яку теорію. Тому, саме під час засідання, Ніна Олексіївна запропонувала кожному центру розв’язати проблему за допомогою проектування. Для цього перед кожною групою були поставлені певні завдання, шляхи розв’язання яких лідери мали запропонувати, використавши щойно отримані нові знання.
Хочеться відзначити, що завдання було не з простих, воно змусило замислитись не тільки дітей, але й присутніх дорослих. Це призвело до бурхливої дискусії, яка переросла в неймовірне задоволення дітей від того, що все ж таки їм вдалося впоратися із таким важким завданням.
Це був справжній майстер-клас, відвідавши який усі присутні дійсно почерпнули дуже багато корисної інформації, про яку, можливо, почули вперше.
Кожен із учасників отримав домашнє завдання на виконання листа управління освіти і науки облдержадміністрації «Щодо організації роботи учнівського врядування у 2012-2013 н. р. за проектами» з обов’язковою умовою включити дані проекти до планів виховної роботи школи. Матеріали здійсненого проекту учні презентуватимуть на наступному засіданні, що відбудеться у квітні цього навчального року.
На завершення учасники засідання переглянули відеопрезентацію «Життєва мудрість».
Від імені усіх дітей-лідерів району та педагогів-організаторів щиро дякуємо методисту РМК Н.О. Янчук за дуже змістовний, цікавий та корисний захід.
Лариса КРИВОРУЦЬКА, педагог-організатор Баланівської ЗОШ І-ІІІ ступенів