Але шлях вздовж вулиць Червоноармійської та 50-річчя Жовтня є дорогою територіального значення, і знаходиться на обслуговуванні райавтодора. Здійснювати ремонтні роботи на цій ділянці ми не маємо права, оскільки це вважатиметься нецільовим використанням коштів.
Відповідно, після цих слів виникло бажання почути, як прокоментують проблему та пояснять, чому ніхто її не усуває, в райавтодорі.
Про те, що зруйновані дороги є однією з найбільш хвилюючих населення проблем району, у філії Бершадського райавтодора, звісно, знають. Як і про чутки, що гроші держава на ремонт шляхів виділяє, але дорожники чомусь не поспішають їх ремонтувати. Реакцією на це є лише сумний вираз обличчя начальника філії Володимира Головатюка, спричинений складністю ситуації, у якій опинився Бершадський райавтодор: – Ми є філією дочірнього підприємства «Вінницький облавтодор», яке здійснює фінансування та виплату зарплати працівникам. А власником автошляхів є Служба автомобільних доріг у Вінницькій області, яка є замовником і балансоутримувачем цих доріг. Прямих коштів ми не отримуємо, а лише виконуємо роботи згідно з поставленими Службою завданнями. Для ліквідації ямковості по автодорогах району нам виділяються в’яжучі та інертні матеріали для виготовлення асфальтобетону. Згідно зі спільними з ДАІ результатами обстеження стану автошляхів було виявлено 15 тисяч м2 ямковості. Для їх ліквідації необхідно 1500 тонн асфальтобетону. Від початку весни нам було виділено 8 тонн в’яжучих матеріалів, з яких виготовлено і використано лише 150 тонн асфальтобетону.
Увазі читачів представимо деякі цифри. Цьогоріч Службою автомобільних доріг у Вінницькій області передбачено виділити на Бершадщину 3 млн. 353,3 тис. гривень. З них близько половини – зарплата і єдиний соціальний внесок. А 870 тис. уже освоєно у першій чверті року. Порахували, скільки залишилось? А загалом, для того, щоб виконати ямковий ремонт по району, потрібно близько 2,5 млн. грн.
Нинішній стан доріг є цілком очікуваним. Адже середній вік автошляхів по району становить 30 років. Це багато, якщо враховувати, що без капітального ремонту термін експлуатації – 13 років. До того ж, вони не розраховані на рух транспорту з вантажами понад 20 тонн.
Третім фактором є недофінансування галузі.
Що ж залишається робити жителям району?
1) берегти те, що маємо, не сприяти подальшій руйнації доріг;
2) висловлювати свої скарги начальнику Служби автомобільних доріг у Вінницькій області Ігорю Івановичу Франчуку (м. Вінниця, провулок Єрмака, 2А, тел.: (0432) 67-13-00).
Юлія ШЕВЧЕНКО