Країна зараз перебуває на етапі змін податкового законодавства, що поліпшують життя підприємцям. Але вони часом не встигають за змінами, і виникають ситуації, коли податок не сплачено через недогляд. Раніше такого було цілком достатньо, щоб інспектор пригрозив штрафом, а то й зажадав хабара, і ніякі «чистки рядів» не могли виправити ситуацію. Тепер у Міністерстві доходів і зборів знайшли спосіб вирішення проблеми: відомство збирається звести до мінімуму особисті контакти чиновника і бізнесменів.
Як повідомляє правовий портал «Юрліга», з початку нового року в країні з’явиться можливість віддалено проводити податкові перевірки. Для цього підприємцю знадобиться тільки комп’ютер з доступом до Інтернету. За 10 днів до самої перевірки бізнесмен подаватиме до місцевого органу податкової служби заявку з проханням провести її дистанційно, а після цього надсилатиме туди необхідні документи в електронній формі, завірені його особистим електронним підписом.
У заявці треба буде вказати перелік податків, сплату яких хоче перевірити підприємець.
При цьому період часу для перевірки кожен зможе обирати самостійно. Податкова служба порівняє надіслані документи зі своїми даними і вирішить, чи правильно ведеться податковий облік. У разі порушень (якщо вони несерйозні) людина зможе сама виправити помилки й уникнути покарання або штрафів. Щоправда, у такій ситуації варто бути готовим до того, що перевіряючий інспектор може зажадати додаткової інформації.
Підприємці Вінниччини погоджуються з тим, що краще додатково надіслати десяток документів Інтернетом, ніж спілкуватися з чиновником, який «завітав» без попередження.
Юристи кажуть, що віддалені перевірки зроблять відносини податкової служби та бізнесу прозорішими і зрозумілішими, а податкова не буде острахом для підприємців і перетвориться на якісну сервісну службу, як у розвинутих країнах.
На жаль, можливість замовити електронного ревізора буде доступною не всім: за інформацією сайту «Судовоюридична газета online», спочатку право на таку перевірку отримають бізнеси «з низьким ступенем ризику». З наступного року кандидатів почнуть обирати серед «спрощенців».
Малий і середній бізнес зможе замовляти електронні перевірки з січня 2015-го, а інші платники податків – з 2016 року. Але якщо так піде, то поступово всі підприємці Бершадщини, як і всієї країни, зможуть перейти на електронну форму спілкування з перевіряючими, і жахаюча фраза «До нас приїхав ревізор!» залишиться хіба що в книжках.