Звернення громадян до райдержадміністрації – одна із форм прямого діалогу населення з місцевою владою. Питання, які порушуються у зверненнях, є віддзеркаленням рівня соціально-економічного розвитку району, ефективності роботи влади.
На адресу райдержадміністрації протягом 2014 року надійшло 704 звернення (за відповідний період 2013 року – 727) від 2024 громадян (1919 – у 2013 р.), заявниками піднято 769 питань (774 – у 2013 р.).
Із 704 звернень, що надійшли до установи, 84 (у 2013 р. – 277) становлять усні звернення, 620 – письмові (у 2013 р. – 450).
У структурі звернень, що надійшли до райдержадміністрації, – 698 заяв та 6 скарг (у 2013 р. – 727 заяв).
Позитивно вирішено 289 звернень, надано роз’яснення на 396, 2 звернення відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» направлено для розгляду за належністю, 14 – перебувають на розгляді, 3 – на довготривалому контролі.
Торік у порівнянні із 2013 роком на 40 одиниць збільшилась кількість звернень, отриманих із вищих органів влади. Із загальної кількості звернень одержано через органи влади вищого рівня 258 звернень (за аналогічний період 2013 р. – 218), заявниками піднято 269 питань. Із державної установи «Соціальний контактний центр» (урядова телефонна «гаряча лінія) надійшло 198 звернень, у порівнянні з минулим роком їх кількість збільшилася на 46; натомість на 9 менше отримано звернень з облдержадміністрації – 36. З Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України отримано по 6 звернень, Адміністрації Президента України – 3, по 2 – з обласної ради, департаменту ЖКГ облдержадміністрації та редакції газети «Сільські вісті», по 1 – з Генеральної прокуратури України, головного управління юстиції у Вінницькій області та інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Вінницькій області.
У 2014 році керівництвом РДА проведено 25 особистих прийомів громадян (2013 р. – 34), під час яких надійшло 80 звернень (254 – за відповідний період 2013 р.), 100 громадян підняли 101 питання.
У минулому році під час проведення виїзних прийомів від 4 жителів територіальних громад району отримано 4 звернення (2013 р. – 21).
Особливої уваги потребує розгляд колективних звернень, оскільки вони відображають проблеми трудових колективів, жителів окремих населених пунктів, будинків і не можуть бути суб’єктивною думкою однієї окремо взятої людини.
До райдержадміністрації у 2014 році надійшло 35 колективних звернень (у 2013 р. – 40). У колективних зверненнях нараховується 1352 підписи мешканців району (2013 р. – 1232), якими порушено 53 питання (2013 р. – 45), з яких транспорту і зв’язку – 13, промислової політики – 7, по 5 – забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, аграрної політики і земельних відносин, по 4 – комунального господарства та житлової політики, 3 – екології та природних ресурсів, 2 – праці і заробітної плати.
Статистичний аналіз змісту отриманих у 2014 році звернень дає можливість визначити найгостріші проблемні питання, які порушують громадяни у своїх заявах.
Характер основних питань:
- промислова політика – 12;
- аграрна політика і земельні відносини – 65;
- транспорт і зв’язок – 16;
- економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньоекономічна, регіональна політика та будівництво, підприємництво – 8;
- фінансова, податкова, митна політика – 2;
- соціальний захист – 397,
з них: надання матеріальної допомоги – 291; праця і заробітна плата – 28, з них: працевлаштування – 10; охорона здоров’я – 26; комунальне господарство – 31; житлова політика – 28; екологія та природні ресурси – 10; забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян – 32; сім’я, діти, молодь, гендерна рівність, фізична культура і спорт – 7; культура та культурна спадщина, туризм – 17; освіта, наукова, науково-технічна, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність – 19; інформаційна політика, діяльність засобів масової інформації – 7; діяльність центральних органів виконавчої влади – 1; діяльність місцевих органів виконавчої влади – 11; діяльність органів місцевого самоврядування – 9; інше – 43.
Як свідчить аналіз, на першому місці за кількістю звернень громадян перебувають питання соціального захисту – 397. Це питання надання матеріальної допомоги, призначення та отримання соціальних виплат, перегляд їх призначень та правильності нарахувань, надання роз’яснень щодо умов отримання соціальних допомог.
Порівняно з минулим роком спостерігається тенденція зменшення надходжень звернень на 39 – з аграрних питань та земельних відносин; на 26 – з питань комунального господарства, на 12 – з питань праці та заробітної плати. Поряд з цим на 10 зросла кількість звернень з питань освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, на 9 – з питань промислової політики, на 6 – з питань культури та культурної спадщини.
Відповідно до районної «Програми соціального захисту малозабезпечених верств населення на 2012-2014 роки», затвердженої рішенням 9 сесії Бершадської ра - йонної ради 6 скликання від 4.11.2011, та розпоряджень голови райдержадміністрації «Про надання матеріальної допомоги жителям району» за 11 місяців 2014 року 271 громадянину (у 2013 – 291) надано одноразову нецільову благодійну допомогу на лікування та вирішення невідкладних питань на загальну суму 86200 грн. (2013 – 92500 грн.).
За допомогою до влади звертаються найменш соціально захищені категорії громадян, особи похилого віку, громадяни, які втратили працездатність. Серед тих, хто у своїх зверненнях у 2014 році зазначив свій соціальний стан, пенсіонерів – 107, інвалідів II групи – 54, ІІІ групи – 26, І групи – 18, безробітних – 24, багатодітних сімей – 15, одиноких матерів – 10, працівників бюджетної сфери і підприємців – по 8, інвалідів війни – 7, дітей війни – 6, учасників бойових дій – 3.
У 2014 році надійшло 2 повторних звернення, 4 звернення отримано за ознакою надходження дублетних.
Найбільше звернень надійшло від жителів м. Бершаді – 237 (2013 р. – 222), сіл Красносілка – 48 (28), Флорине – 45 (54). Велика кількість звернень пояснюється тим, що ці населені пункти входять до числа найбільш чисельних за населенням територіальних громад.
Поряд з цим, зменшилася кількість звернень від громадян В.Киріївки – 14 (18), Бирлівки – 13 (23), Війтівки – 19 (22), Джулинки – 17 (43), Маньківки – 18 (20), Усті – 26 (33), Сумівки – 8 (18).
До органів місцевого самоврядування району в 2014 році надійшло 2076 звернень (2013 р. – 1996), що на 80 більше відповідного періоду 2013 року.
Найбільш актуальними питаннями, що порушували громадяни у зверненнях, були питання:
- соціального захисту – 583 (2013 р. – 579);
- аграрної політики і земельних відносин – 464 (313);
- комунального господарства – 95 (193);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 134 (149);
- житлової політики – 70 (92);
- економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 36 (64);
- охорони здоров’я – 30 (59);
- транспорту і зв’язку – 43 (49);
- праці і заробітної плати – 35 (39).
- Також мешканці територіальних громад піднімали питання освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 10 (25);
- сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 16 (14);
- екології та природних ресурсів – 9 (9).
Питання роботи зі зверненнями громадян, організації їх особистого прийому перебувають на постійному контролі керівництва райдержадміністрації.
Тетяна ЗЕЛЕНЕЦЬКА, начальник загального відділу апарату райдержадміністрації.