У січні-травні цього року відбулося 10 особистих прийомів громадян, зареєстровано 92 звернення, звернулося 106 чоловік, порушено 102 питання.
З метою зменшення кількості звернень громадян на адресу вищих органів державної влади та вчасного виявлення найбільш гострих суспільно значущих проблем населення району, головою райдержадміністрації та його заступниками проводяться особисті виїзні прийоми громадян. За звітний період їх було 15, зареєстровано 51 звернення, 54 заявники підняли 56 питань.
Завдяки проведенню виїзних прийомів райдержадміністрація має можливість вивчити суть порушених питань на місці, залучивши відповідних посадових осіб тих закладів, установ, які розташовані безпосередньо на території сільських рад. За результатами моніторингу виїзних прийомів, визначені основні проблемні питання відповідних територіальних громад для подальшого їх вирішення.
Із 295 звернень, що надійшли до райдержадміністрації, 152 письмових, в яких 1023 особами порушено 256 питань.
Із загальної кількості звернень серед основних, передусім, питання соціального захисту – 178. Як свідчить аналіз, це питання надання матеріальної допомоги, призначення та отримання соціальних виплат, субсидій, перерахунку та виплати пенсій.
Всього за наданням матеріальної допомоги звернулося 22 чол., 20 з яких надано одноразову нецільову благодійну допомогу на загальну суму 6 тис. грн.
Питання аграрної політики і земельних відносин становлять 59 одиниць.
Одними із найчисельніших та найскладніших щодо позитивного вирішення є звернення, де порушуються питання комунального господарства та житлові. Комунальна проблематика займає третю позицію і становить 34 одиниці – це прохання посприяти у благоустрої території, будівництві та ремонту місцевих доріг, газифікації населених пунктів. Сюди ж ввійшли скарги громадян щодо небгрунтованих нарахувань за електроенергію та незадовільне електропостачання.
28 питань праці і заробітної плати – це питання праце - влаштування, виплати заборгованої зарплати тощо.
У 21 питанні забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян окреме місце займають факти нерозслідування справ вивчення випадків шахрайства, розкрадання та розподілу майна, поновлення кримінальної справи, стягнення аліментів, невиконання рішень суду.
18 питань стосуються охорони здоров’я. Це прохання допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні, робота медичних закладів, МСЕК.
З 9 питань транспорту та зв’язку переважна більшість стосувалась автобусного сполучення.
Із 152 письмових звернень 74 отримано через органи влади вищого рівня, що на 25 одиниць менше, ніж за відповідний період минулого року. Так, з державної установи «Соціальний контактний центр» отримано 32 звернення проти 59 у 2010 році, з облдержадміністрації одержано на 18 звернень більше, ніж у 2010-му – 29, по 5 надійшло з Кабінету Міністрів України та Адміністрації Президента України.
Особливої уваги з боку влади щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб вимагають незахищені категорії громадян, особи похилого віку, люди, які втратили працездатність.
Дана категорія людей, в основному, звертається з питань: надання матеріальної допомоги на лікування, вирішення питання щодо доставки пенсії, встановлення статусу, забезпечення спеціальним транспортом, вирішення земельних питань, роз’яснення законодавства щодо надання пільг, зміни або відновлення графіка руху автобусів, покращення житлових умов та інші.
Із загальної кількості звернень 84 вирішено позитивно, дано роз’яснення на 182 питання, на контролі знаходяться 28 – 9,5%, 1 звернення переадресовано за належністю.
Серйозної уваги потребує розгляд колективних звернень, оскільки вони відображають проблеми трудових колективів, жителів окремих населених пунктів, будинків і не можуть бути суб’єктивною думкою однієї окремо взятої людини. У січні-травні отримано 31 колективне звернення (888 чол.) проти 6 у 2010 р.
За звітний період надійшло 4 повторних звернення, 1 дублетне.
На довготривалому контролі знаходяться 7 звернень.
Аналіз кількісного надходження звернень громадян протягом 5 місяців цього року з населених пунктів району свідчить, що найбільше їх отримано від мешканців м. Бершаді – 64, сіл Флорино – 22, Баланівки–20, Джулинки – 15, Маньківської територіальної громади – 14, з Війтівки та Красносілки – по 13, Усті та Великої Киріївки – по 10, Яланця – 9.
Всі звернення, що наді йшли протягом звітного періоду, були розглянуті виконавцями в терміни, визначені чинним законодавством.
Моніторинг організації роботи із зверненнями громадян показав, що належно її забезпечують: управління економіки, праці та соціального захисту населення, завідувач юридичного сектору апарату райдержадміністрації, санітарно-епідеміологічна станція, де налагоджено чітку систему роботи, усі звернення розглядаються своєчасно, готуються кваліфіковані відповіді.
Заслуговує на увагу діяльність центральної районної лікарні, районного управління Пенсійного фонду.
Увага до заявника – це увага до конкретної людини, її потреб та запитів. Саме забезпечення життєвих інтересів громадян є метою практичної роботи, яка здійснюється райдержадміністрацією при розгляді звернень. Не допускати тяганини, розглядати справи конкретно, допомагати максимально, виявляти тактовність, повагу до людей, чітко організовувати прийом громадян – саме такі вимоги керівництво райдержадміністрації втілює в життя в організації роботи зі зверненнями громадян.
Тетяна ЗЕЛЕНЕЦЬКА, начальник загального відділу апарату РДА