– Її вирішення розпочато ще в квітні, коли було підготовлено і затверджено графік виконання робіт. Вони були згруповані за основними напрямками – теплове господарство, житлове, водопровідно-каналізаційне, дорожньо-мостове та соціальна сфера.
З червня, десятого і двадцятого числа щомісяця, до ОДА подавався звіт про рівень виконання запланованих завдань. З метою забезпечення роботи всього комплексу прийнято розпорядження №359 від 20 липня, яким затверджено план заходів з підготовки галузей району до належної роботи в умовах осінньо-зимового періоду, склад районного оперативного штабу, засідання якого відбувалися відповідно до плану підготовки.
Також в районі реалізуються заходи, передбачені обласним розпорядженням.
Проведена зазначена організаційна робота, наявний досвід позитивно вплинули на хід підготовки. Зусилля ж спрямовувались на підготовку котелень, теплових мереж, створення запасу паливного ресурсу, комплексну підготовку комунальних будинків, ремонт систем водопостачання та водовідведення, доріг населених пунктів тощо.
Вживалися заходи щодо покращення стану розрахунків споживачів за житловокомунальні послуги та електроенергію. В результаті до сезону вже підготовлено 95% котелень і шкільних закладів, 92% теплових мереж, сто відсотків комунальних будинків і дошкільні установи. На 86% готові лікарні, майже повністю – кімнати в будинках культури, які використовуються, і на 94% такі кімнати у бібліотеках.
Відповідно до графіка ремонтуються мережі водопостачання та водовідведення, готовність яких становить, відповідно 40 та 100%. Готові до роботи водопровідні та каналізаційні насосні станції, готуються об’єкти дорожномостового господарства, лагодиться прибиральна техніка, заготовляється посипний матеріал доріг.
Дороги ж ремонтуються, наскільки це дозволяють фінансування та наявність матеріалів. Наприклад, райавтодором надано пропозицій на 17 млн. гривень, а виділено йому і освоєно лише 1,7 мільйона.
Найбільше навантаження припадає на міську раду та комунальні підприємства міста. Проблемою залишається складний економічний стан, дефіцит фінансових ресурсів, значна заборгованість споживачів за надані житлово-комунальні послуги, яка станом на перше вересня становила: за теплопостачання – 309,6, квартплату – 158,2, вивезення відходів – 14 тисяч гривень. Станом на перше серпня за водопостачання та водовідводення вона становила 168,6 тисяч гривень, за газопостачання – 150,1 тисячі гривень.
З метою недопущення відключень енергопостачання є необхідність посилення контролю за станом оплати за спожиту електроенергію Бершадськими електромережами, особливо населенням.
Із загального обсягу заборгованості на перше серпня – 3 мільйони 433 тисячі гривень, борг побутових споживачів – 3 млн. 407 тисяч грн., що становить 99,2 відсотка.
Через відсутність фінансової підтримки не розпочато реконструкцію водогону по вулиці Будкевича, не завершено ремонт дороги по вулиці Зеленогайській та не розпочато її ремонт по вулиці Леніна у райцентрі. В останні дні підготовки вирішувалися питанню забезпечення паливом шкільних закладів. Четвертий тендер по придбанню вугілля відбудеться 28 вересня, а всі попередні не відбулися. Тільки третій відбувся на КП «Бершадське житловокомунальне господарство».
Як результат, маємо лише 2,3 відсотка вугілля до потреби.
Першочергового вирішен - ня потребують повірка лічильників тепла у багатоповерхівках та води у приватному секторі, встановлення технологічних лічильників на комунальних котельнях, забезпечення теплом багатоповерхівок у районі спиртзаводу, що потребує значних фінансових витрат і часу. На засіданні штабу озвучувались перестороги і щодо забезпечення належного температурного режиму в центрі по обслуговуванню одиноких престарілих у Маньківці.
Щодо довгострокових перспектив, то з метою зменшення енергоспоживання енергозберігаючі заходи слід впроваджувати у всіх організаціях, установах і підприємствах. Не зайвим буде проведення енергоаудиту на центральній котельні, адже виробництво тепла є досить затратним. Фактична вартість гігакалорії значно перевищує затверджену по тарифу. Тому щороку з бюджету виділяються значні кошти на покриття цієї різниці. (У першому півріччі фактична вартість 1 ГКал становила 847,51 грн., а затверджена – 264 грн.).
Отже, є потреба реального енергозбереження, а тариф слід переглянути, при цьому забезпечувати стовідсоткову проплату за надані послуги.
В результаті цього матимемо менше навантаження на бюджет. Набагато вигідніше вивільнені при цьому кошти спрямувати на енергозбереження.
Надалі особлива увага повинна бути до шкіл, дитсадків, медичних закладів – в частині заміни затратних котлів опалення, зменшення використання природного газу, заміни вікон та дверей на енергоощадливі. Все це призведе до заощадження бюджетних коштів.
Якщо температурний режим навіть дозволяє на декілька днів відтягнути початок опалювального сезону, ми все ж зобов'язані вже на початок жовтня вийти з повною готовністю до нього.