– Насамперед, Людмило Яківно, поясніть, навіщо запроваджується Державний реєстр актів цивільного стану громадян?
– Реєстр – це єдина комп’ю терна база даних про акти цивільного стану громадян. Раніше така інформація існувала лише в паперовому вигляді. Електронний облік запроваджується з метою захисту особистих немайнових прав фізичних осіб та надання в їх інтересах інформації про наявність чи відсутність відомостей про акти цивільного стану.
Минулого року Міністерством юстиції України затверджено інструкцію з ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, яка вступила в дію 20 грудня 2008 року. Відповідно до її положень до реєстру заноситимуться відомості про народження фізичної особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть. Звісно, вся ця інформація матиме обмежений доступ і розголошенню не підлягає, право на її отримання матиме лише визначене законом коло осіб.
– До речі, який порядок отримання такої інформації?
– Насамперед зазначу, що до 19 грудня минулого року ми видавали довідки про реєстрацію шлюбу чи його розірвання, смерті або народження. Тепер же видаємо не довідки, а витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян на спеціальних бланках встановленої форми. До речі, особа має право звернутися за витягом з реєстру незалежно від місця її проживання та місця реєстрації акту цивільного стану. Для отримання такого документа подається відповідна заява і вноситься плата – 73 грн. (плата за довідку становила 20 грн.).
І ще. Мешканцям міста
Бершаді відділом РАЦС раніше видавалися довідки для отримання одноразової допомоги при народженні дитини чи похованні. Замість них тепер теж видаються витяги з реєстру (поки що безплатно). Їх потрібно зберігати в себе, а за місцем вимоги пред’являти копії. А для сільських рад у таких випадках залишилися в силі довідки.
– До Державного реєстру актів цивільного стану громадян, звичайно, вноситимуться як нові дані, так і архівні. Як організована ця робота?
– В нашому районі архів відділу РАЦС ведеться з 1945 року і налічує 1200 книг, в кожній з яких до 300 аркушів.
Усі ці дані обов’язково будуть внесені до реєстру. З цією метою наш відділ додатково укомплектовано ще одним працівником, забезпечено трьома комп’ютерами. Поповнення бази даних за попередні роки – це величезна за обсягом механічна робота, виконання якої розтягнеться в часі на декілька літ.
Взяв інтерв’ю Василь ВЕРБЕЦЬКИЙ.