1 липня 2004 року Верховною Радою було прийнято Закон №1961-IV «Про обов’язкове страхування цивільноправової відповідальності власників наземних транспортних засобів». З 1 січня 2008 року введено обов’язкову перевірку наявності полісу «автоцивілки» у водіїв транспортних засобів, що їздять дорогами України. Однак, протягом 2008 року представники ДАІ досить лояльно ставилися до фактів відсутності полісу обов’язкового цивільного страхування у водіїв.
Ситуація кардинально змінилася в кінці 2008 року, коли не тільки зросла пильність правоохоронних органів щодо порушників, але і значно виросли штрафи за відсутність страховки. Отож, більшість водіїв придбали поліси обов’язкового цивільного страхування – часто без особливих роздумів, не замислюючись. Мовляв «треба, бо вимагає міліція, та й штраф за відсутність страховки практично рівний її вартості».
Безумовно, будь-який договір обов’язкового цивільного страхування дає захист від штрафу ДАІ. Та насправді цей вид страхування був запроваджений для того, щоб у випадку ДТП покривати витрати власника транспортного засобу на відшкодування збитків, що він завдав іншим учасникам руху.
За що платить власник полісу «автоцивілки»?
Необхідність полісу обґрунтовується принаймні трьома ключовими обставинами. Поперше, керування автомобілем є ризикованим за замовчуванням – адже на дорозі не все залежить від водія, та й кожна людина здатна помилятись. По-друге, аварії мають масовий характер, а значить, цей вид страхування має бути загальним – обов’язковим для всіх. Ну і по-третє, у водіїв, що спричинили аварію і повинні покривати завдані ними збитки, не завжди є достатні кошти. Договір страхування при сплаті помірної суми гарантує покриття нанесених збитків.
У більшості випадків, типовий договір ОЦВ повністю покриє втрати, завдані його власником у ДТП. Наприклад, якщо заподіяно шкоду майну іншої особи, то страхова компанія покриє витрати у розмірі 25 500 гривень на одну особу. Якщо ж постраждалих 5 осіб, то на всіх розподіляється п’ятикратний розмір ліміту відповідальності. Якщо ж шкода заподіяна життю чи здоров’ю, то страхова компанія відшкодує кожному потерпілому збитки в межах до 51 000 грн.
Як обрати правильну СК?
Однак, на практиці, при спробі отримати відшкодування, власники авто часто попадають в бюрократичні лабіринти страховиків і добре, якщо вирішують свої проблеми протягом півроку. За цей час водій чи пішохід, якому ви нанесли збитки в ДТП, всіляким чином тисне на вас, щоб отримати свої відшкодування. В найгіршому випадку, все може закінчитися тим, що навіть за наявності полісу вам доведеться компенсувати ремонт чи лікування потерпілій стороні.
Тому, купуючи поліс, зважайте на репутацію компанії, дізнайтеся у інших водіїв про те, як вони отримували компенсації, чи є в компанії професійні аварійні комісари, які допоможуть у потрібний момент.
Та ж компанія «Універсальна» тримає першість не тільки в залученні коштів, що свідчить про довіру водіїв, але і лідирує по виплатах, а значить справно виконує свої зобов’язання у випадках ДТП.
Тільки за 1 квартал 2009 року «Універсальна» виплатила 56,8 мільйона гривень страхових відшкодувань, а за результатами минулого року входила в чільну десятку кращих страхових компаній України за обсягами виплат. На фоні кризи окремі страховики неспроможні виконувати свої зобов’язання перед клієнтами. Однак в «Універсальній» всі виплати проходять вчасно.
Для безпечного пересування по Європі Україна довго йшла до запровадження обов’язкового цивільного страхування. Наприклад, в Європі необхідність обов’язкового страхування відповідальності водіїв усвідомили десь одразу після 2-ї світової війни. Вже в 40-х роках минулого століття там розпочалося зростання об’ємів автомобілебудування. Чим більша кількість авто з’являлася на автошляхах, тим більше ставалося аварій. Спеціальною резолюцією Транспортного комітету ООН ще у 1949 році було рекомендовано європейській спільноті запровадити обов’язкове страхування відповідальності автовласників для забезпечення відшкодування втрат потерпілим.
Саме в той час європейські країни утворили міжнародну систему страхування відповідальності «Зелена карта». Механізм роботи цієї системи простий: якщо італієць придбав поліс обов’язкового страхування відповідальності в італійській страховій компанії, то він є чинним в усіх країнах-членах «Зеленої карти».
Тобто, якщо цей італієць стане винним в аварії у Португалії – потерпілий португалець отримає відшкодування від італійської СК.
З 1991 року Україна є повноправним членом системи «Зелена карта», тож договори з відповідною позначкою захищають водіїв на всій території Європи та в деяких країнах Африки і Азії. Звичайний поліс «цивілки» не діє в Європі, тому у разі виїзду за кордон, водієві необхідно додатково придбати поліс страхування з відміткою «Зелена карта».
Довіряйте лідерам «Універсальна» є беззаперечним лідером з видачі «Зеленої карти». Так, за результатами галузевого рейтингу Insurance TOP (№4(24)2008) компанія вже котрий рік поспіль посіла 1 місце на ринку страхування «Зелена карта» з долею ринку 24%.
Численні рейтинги і нагороди свідчать не тільки про передові позиції в різних сегментах страхового ринку, але і про високий рівень довіри клієнтів і партнерів до керівництва компанії. У 2008 році «Універсальна» другий рік поспіль перемогла у номінації «Страхова компанія року» міжнародного конкурсу «MasterCard Банк року 2008», посівши 3 місце серед страхових компаній – учасників конкурсу (у 2007-му «Універсальна» отримала 1 місце). А згідно з щорічним незалежним «Рейтингом стійкості страхових компаній» журналу «Експерт», «Універсальна» увійшла до групи «А», як одна з найбільш стійких СК України.
Зрештою, «Універсальна» має одну з найбільш розгалужених мереж. Станом на 1 квітня 2009 «Універсальна» нараховує понад 240 точок продажу по усій Україні. А значить, офіси компанії знаходяться поруч з вами, що спростить спілкування з нею в будь-якій ситуації.