Історія свята
2 жовтня - Український День вчителя
«Професійне Міжнародне свято працівників освіти було засновано ЮНЕСКО в 1994 році. В Україні День працівників освіти згідно з Указом Президента від 11 вересня 1994 року відзначається в першу неділю жовтня »- інформує єдиний веб-портал органів виконавчої влади України.
Проте, багато громадян України, які отримали освіту в той час, коли країна входила як республіка до складу СРСР, пам’ятають святкові букети айстр і хризантем, які вручали за традицією або з щирою подякою викладачам в День учителя. Білі фартухи і сорочки одягали в кінці першого тижня жовтня за указом Президії Верховної Ради СРСР від 29 вересня 1965 року.
«День вчителя - свято, яке залишається з нами назавжди» - затверджує урядовий портал.
Сьогодні в незалежній Україні майже 860 тисяч педагогів, вихователів, майстрів виробничого навчання, науково-педагогічних працівників і управлінців. Вони навчають і виховують понад мільйон дошкільнят, навчають більше п’яти мільйонів школярів, викладають майбутню спеціальність майже трьом мільйонам студентів країни.
5 жовтня - Всесвітній День вчителя
Запитайте у будь-якого батька, що він вважає найважливішим елементом навчання своєї дитини, і він напевно відповість: гарні вчителі. Тільки під умілим керівництвом хороших вчителів учні можуть ефективно використовувати нові технології та нові знання, які стрімко розвиваються і стають пріоритетними в навчальному процесі.
Викладачі займають центральне місце в будь-якому процесі, спрямованому на підвищення освітнього рівня, від них залежить, щоб люди навчилися мирно жити разом, і щоб світ позбавився від дискримінації. Саме тоді, коли потреба у вчителях особливо велика, прикро, що багато країн відчувають їх нестачу.
У Всесвітній день вчителя, пропоную батькам і всім громадянам на хвилину замислитися про те, як змінив їхнє життя гарний учитель, пам’ять про якого вони зберегли. Що було б зараз з вами, якби цей учитель не зустрівся на вашому шляху, якщо б у нього не було стимулу і він припинив працювати вчителем?Саме така ситуація спостерігається зараз у великому числі як багатих, так і бідних країн: масовий відтік вчителів, викликаний такими факторами, як скорочення бюджету для державної служби, відсутність нормальних умов роботи, майбутній вихід на пенсію літніх вчителів, стрес, виснаження фізичних і духовних сил.
В результаті, ми є свідками кризи, викликаної браком вчительських кадрів - згідно з оцінками, до 2015 р. буде потрібно в цілому 35 млн. нових вчителів початкових шкіл, майже стільки ж, скільки зараз їх налічується в початкій освіті. Без цих вчителів ми не зможемо досягти цілей в галузі розвитку на порозі тисячоліття, про свою прихильність яким заявили країни світу, особливо цілей забезпечення загальної початкової освіти і викорінювання крайньої убогості, для досягнення яких освіта має настільки важливе значення.
Громадськість часто виявляє байдужість до цієї кризи, якій в цілому не приділяється достатньої уваги, помилково вважаючи, що вчителем може бути будь-яка людина, яка щось знає про дітей, і що завжди можна знайти велику кількість людей, яких можна швидко навчити професії вчителя. Керуючи роботою чотирьох установ системи Організації Об’єднаних Націй, які займаються багатьма аспектами освіти, навіть працівники вищеназваної організації без відповідної підготовки і підтримки не вважають для себе можливим прийти в клас і організувати ефективне навчання.