Відкриття «Тижня інклюзивної освіти» у більшості навчальних закладів розпочалося з тематичної лінійки «Інклюзивна освіта – крок назустріч особистості».
Учні загальноосвітніх навчальних закладів протягом тижня брали участь у заходах: круглих столах, конкурсах малюнків, заняттях з елементами тренінгу, годинах спілкування, інтегрованих заняттях з малювання та правової освіти, іноземної мови та правової освіти, конкурсах на кращий дитячий твір-роздум, а також міні-проектах про відомих людей з обмеженими можливостями, спортивних святах. Не залишив байдужим жодного школяра перегляд фільмів для дітей із Міжнародного кінофестивалю «Кіно без бар'єрів», зміст яких допоміг дітям краще зрозуміти особливі потреби їхніх однолітків.
Не залишилися поза увагою і батьки, для яких були оформлені інформаційні куточки «Інклюзивна освіта – від рівних прав до рівних можливостей», організований батьківський всеобуч «Роль сім'ї у становленні особистості дитини з особливими освітніми потребами», проводилися тренінги, бесіди тощо.
Педагогічні працівники мали можливість ознайомитись та розглянути проблеми інклюзивної освіти на педагогічних радах, нарадах при директору, круглих столах та під час проведення диспутів для вчителів. У день закриття «Тижня інклюзивної освіти» підсумки підбили під час засідання круглого столу на тему «Інклюзивна освіта: за і проти», де відбулося обговорення теоретичних та практичних аспектів інклюзивної освіти.
Практичні психологи шкіл брали активну участь та організовували заходи щодо популяризації інклюзивної освіти в ЗНЗ (круглі столи, заняття з елементами тренінгу, години спілкування тощо).
Також протягом тижня провели анкетування серед дітей, батьків та педагогічних працівників з метою визначення готовності ЗНЗ до впровадження інклюзивної освіти.
Окрім того, в рамках тижня інклюзивної освіти, ряд заходів було проведено районною психолого-медико-педагогічною консультацією.
Проведення тижня інклюзивної освіти стало важливим аспектом у популяризації знань про якісні зміни у сучасній освіті, пропаганді толерантного підходу до кожної особистості. Діти та батьки мають знати про те, що школа – це місце, де буде враховано всі їхні потреби та реалізовано права, де можна отримати підтримку і допомогу з питань навчання та виховання.
Ольга РОСОЛИК, завідувач районної ПМПК.