Особливістю роботи наших вихователів є розширення кола уявлень про культурні традиції українського народу, вивчення природи за наперед продуманим планом: коротко- та довготривалі спостереження, цільові прогулянки до парку і скверу міста, до березового гаю, соснового лісу та інших мальовничих куточків. Організація експериментально-пошукової діяльності дошкільників створює широкі можливості для виховання у малюків інтересу до природи, розуміння її значення. Немає нічого ціннішого, ніж безпосереднє спілкування з природою, коли дитина бачить її красу, безмежність, силу, відчуває її музику, запахи. Образне бачення світу викликає у дітей бажання передавати почуття краси словом. А це і є метою навчально-виховної роботи: розвиток зв’язного мовлення та словесної творчості, збагачення словникового запасу дитини.
Забезпечення фізичного і психічного здоров’я дітей є найголовнішою нашою турботою, предметом особливої уваги і невтомного піклування. Воно здійснюється за допомогою реалізації комплексного поєднання фізичних вправ і природних факторів.
Для дітей з порушенням постави і плоскостопістю існує оздоровча група. У спортивній секції «Маленькі олімпійці» діти оволодівають навиками гри у баскетбол.
Поряд з різними формами навчально-виховної роботи вихователі ніколи не забувають, що основним видом діяльності дитини є гра. Це іскра, що запалює вогник дитячого інтересу, допитливості. У своїй практиці вихователі намагаються застосовувати різні методи, які допомагають активізувати пізнавальну діяльність, викликати зацікавленість. Такими є проблемно-пошукові ситуації, словесно-логічні заняття, вікторини, ігри-загадки.
Не один рік у дитячому садку застосовується в роботі з дітьми педагогічна спадщина В.О. Сухомлинського з навчання мови, морально-етичного виховання, М.М. Єфименка з фізичного виховання.
Удосконалюється робота над настроєм дітей на основі діагностики всіх видів дитячої діяльності. Колектив дитячого садка ставить перед собою завдання – виявляти і розвивати здібності й таланти кожної дитини, прищеплювати любов до творчості та мистецтва.
У гуртку «Художня майстерня» діти вчаться виготовляти вироби з природного матеріалу, композиції, картини з тканини, шкіри, сухого листя.
Також у нас започаткована робота з упровадженням театралізованої діяльності: 2 рази на місяць вихователі показують у залі лялькові вистави.
У ДНЗ «Сонечко» немає байдужих педагогів. Дуже тішить те, що у такий складний час не перевелися ентузіасти, які люблять дітей і прагнуть зробити все можливе, щоб життя малюків було радісним, бачать у кожній дитині особистість, стверджують її, знаходять таланти. Колектив створює найоптимальніші умови для повноцінного розвитку дівчаток і хлопчиків, робить все, щоб наповнити їх життя радістю, а серце – добротою. Саме їм жити у XXI сторіччі, саме їм творити своє майбутнє. І для того, щоб діти росли всебічно розвинутими особистостями, у дитячому садку створено найкращі умови.
У ці святкові дні колектив дитячого садка «Сонечко» (на знімку) вітає з ювілеєм всіх людей, у чиїй біографії згадується наш садок. Зичить щастя, добра і процвітання навчальному закладу на віки.
Тетяна ГОЛОВЧЕНКО, методист ДНЗ «Сонечко»