У світлому та зі смаком оформленому коридорі нас гостинно прийняли вчителі та учні, директор школи Ярмійчук Тетяна Францівна. Вони презентували візитку, у якій розповіли історію школи та її сьогоденні справи. Тернівська школа має свою особливість – тут запам’ятовується усе хороше, добре. Не забувають прізвища усіх вчителів та директорів, що працювали у даній школі. При вході висять стенди «Що таке добро і зло», «Паспорт школи», «Обдаровані діти», «Наші медалісти». Вражає велика дослідницька робота, результати якої зібрані у кімнаті Пам’яті. У цій невеличкій світлиці підібраний матеріал про кожного учасника Великої Вітчизняної війни та вдів воїнів з села, оформлений постер у вигляді Книги, вдало зібраний куточки Холокосту та воїнів-афганців. Серед дорогих серцю експонатів – невеличка панорама, присвячена Голодомору, у якій використані креативні ідеї заступника директора школи з виховної роботи Пугач Людмили Леонтіївни. Стіни коридору прикрашає ціла картинна галерея «Моє рідне село», яку створили учні під керівництвом вчительки малювання Чапалди І. Б. Ми заглянули у кожний клас, відвідали кабінети математики, української мови, початкових класів. Вразила доброзичлива та невимушена атмосфера, яка панувала повсюди. Але головне - нас чекало попереду у кабінеті фізики.
Вчитель фізики Комайгородський О. В. поділився з учасниками семінару власними методичними знахідками, які вдало продемонстрував під час проведення уроків у 10 та 7 класі та виховному заході «Фізика та астрономія – науки про пригороду», що готували усі учні школи.
«Чим поєднуються між собою рух дерев під час сильного вітру та дитяча забавка – гойдалка? Хто йде поруч, але сліду не лишає?». - Тут поєднався і «Крихітка-Єнот» і побудова зображень у плоскому дзеркалі, і виведення формули Гюйгенса і різнобарвна ромашка. Що обов’язково має бути у сучасного вчителя фізики – своя віртуальна лабораторія! Олег Володимирович поєднав комп’ютерні технології з досягненнями класичної методики, інтерактивні методи з індивідуальною роботою з дітьми. Він чітко прописує хронометраж уроків, продумує наочності та різнорівневі завдання. Тому й заходи пройшли легко і невимушено. Діалог вчителя з учнями супроводжувався гумором, доброзичливим ставленням, демократичним стилем спілкування. У своїй роботі Комайгородський О. В. використовує принцип Р. Декарта «Щоб удосконалювати розум, треба більше роздумувати, ніж заучувати». Тому результатом такої роботи стала активність учнів та ґрунтовні знання. В обговоренні виступили заступник начальника відділу освіти Кустрич І.М., вчителі Кушнір Л.І., Гудименко О. М., Оперчук Н.В., Галащенко Ю.А. Із заключним словом виступила директор школи Ярмійчук Т.Ф.
Пишаються тернівські вчителі досягненнями теперішніх учнів – переможців ІІ етапу предметних олімпіад, золотих та срібних призерів різноманітних інтерактивних турнірів, спортивних змагань, лауреатів музичних конкурсів, а також своїми випускниками – людьми, що прославили рідне село далеко за межі України. Нам знайомі доктори та кандидати наук випускники Тернівської школи – Гордієнко В. П., Жорницький О.Л., Карамушка Л. Я., Гомеля М. Д., а також заслужений аграрій України Хливнюк М. Ф. та заслужений будівельник України Вішталь В. Їхні імена занесені в «Сучасну Українську енциклопедію», а учні намагаються бути гідними своїх славних односельців. «Не забувайте хто ви є і звідки та від зірок вертайтеся назад!» – закликають вчителі!
Ми вдячні педагогічному колективу Тернівської школи на чолі з директором Ярмійчук Т.Ф. за гарний досвід, яким вони поділилися з учасниками семінару.
Голова районного методичного об’єднання вчителів фізики, вчителька Бершадської ЗОШ І – ІІІ ступенів №2 Титарчук М. Г.